Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF HUMAN FIGURE DRAWING TRAINING SUPPORTED WITH SMART BOARD BASED EDUCATION ON THE ACADEMIC ACHIEVEMENT AND PERMANENCE OF 7TH GRADE SECONDARY SCHOOL STUDENTS

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 77, 463 - 478, 03.01.2021
https://doi.org/10.17755/esosder.739012

Öz

Kaynakça

  • AERA, APA, & NCME (1999). Standards for educational and psychological testing. Washington, D.C.: Author.
  • Akbulut Y. (2010). Sosyal Bilimlerde Spss Uygulamaları. İstanbul: Pasifik Ofset Yayıncılık.
  • Albayrak, E. (2014). Fatih Projesi Kapsamındaki Okullarda Bilişim Teknolojilerinin Kullanımının Sınıf Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Case R., & Okamoto, Y. (1996). The Role Of Central Conceptual Structures İn The Development Of Children’s Thought. Monographs Of The Society For Research İn Child Development.
  • Case, R. (1985). Intellectual Development: Birth To Childhood. Orlando, Fl: Academic Press.
  • Cherney, I. D., Seıwert, C.S., Dıckey, T.M. Ve Flıchtbeıl, J.D. (2006). Children’s Drawings: A Mirror To Their Minds. Educational Psychology. 26-1.
  • Çelebi, E. (2000). S.H.Ç.E.K.’E Bağlı Kurum Yuvalarında Kalan Korunmaya Muhtaç Beş-Altı Yaş Grubu Çocukların İnsan Figürü Çizimlerine Görsel Sanat Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Di Leo, Joseph H. (1983). Interpreting Children’s Drawings. New York: Brunner/Mazel Publishers.
  • Hıçyılmaz, Y. (2015). Görsel Sanatlar Dersinde Öğrencilerin Akıllı Tahtaya Yönelik Tutumları ve Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Koppitz, E. M. (1984). Psychological Evaluation Of Human Figure Drawings By Middle School Pupils. London: Grune & Stratton.
  • MEB (2016). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi 1-8. Sınıflar Öğretmen Kılavuz Kitabı, Ankara: MEB Yayınları.
  • San, İ. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları. Ankara: Tan Yayınları.
  • San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınları.

İNSAN FİGÜRÜ ÇİZİMİ EĞİTİMİNİN AKILLI TAHTA DESTEKLİ EĞİTİM İLE UYGULANMASININ ORTAOKUL 7.SINIF ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞINA ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 77, 463 - 478, 03.01.2021
https://doi.org/10.17755/esosder.739012

Öz

Bu araştırma, öğrencilerin yaptığı insan figür çizimlerini akıllı tahta destekli sanat eğitimiyle birlikte ne kadar geliştirebileceklerini ve aldıkları eğitimin başarı, kalıcılığına etkisini belirleme amacını taşımaktadır. 1 Kontrol ve 2 Deney gurubu Random olarak 3 grup seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Koppitz’in geliştirdiği “İnsan Figürü Çizimi Değerlendirme Kriterleri Ölçeği” kullanılmıştır.
Etki değerine bakıldığında öntest-sontest puanları arasındaki en büyük anlamlı fark 8.12 ile Deney- grubundadır. Bunu 6.25 ile Deney-2 grubu izlediği ve 4.51 ile Kontrol grubunun son sırada olduğu belirlenmiştir. Uygulamanın sonucunda; Kontrol ile Deney- grubu arasında Deney- 1 grubu lehine anlamlı bir fark olduğu bulgusu ortaya çıkmıştır.
Değerlendirmelerin sonucunda, insan figürü çizimi öğretimi üzerinde akıllı tahta destekli öğretimin, MEB’in desteklediği öğretim yöntemine ve hem akıllı tahta destekli hem de demonstrasyon yöntemine göre daha etkili olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • AERA, APA, & NCME (1999). Standards for educational and psychological testing. Washington, D.C.: Author.
  • Akbulut Y. (2010). Sosyal Bilimlerde Spss Uygulamaları. İstanbul: Pasifik Ofset Yayıncılık.
  • Albayrak, E. (2014). Fatih Projesi Kapsamındaki Okullarda Bilişim Teknolojilerinin Kullanımının Sınıf Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Case R., & Okamoto, Y. (1996). The Role Of Central Conceptual Structures İn The Development Of Children’s Thought. Monographs Of The Society For Research İn Child Development.
  • Case, R. (1985). Intellectual Development: Birth To Childhood. Orlando, Fl: Academic Press.
  • Cherney, I. D., Seıwert, C.S., Dıckey, T.M. Ve Flıchtbeıl, J.D. (2006). Children’s Drawings: A Mirror To Their Minds. Educational Psychology. 26-1.
  • Çelebi, E. (2000). S.H.Ç.E.K.’E Bağlı Kurum Yuvalarında Kalan Korunmaya Muhtaç Beş-Altı Yaş Grubu Çocukların İnsan Figürü Çizimlerine Görsel Sanat Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Di Leo, Joseph H. (1983). Interpreting Children’s Drawings. New York: Brunner/Mazel Publishers.
  • Hıçyılmaz, Y. (2015). Görsel Sanatlar Dersinde Öğrencilerin Akıllı Tahtaya Yönelik Tutumları ve Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Koppitz, E. M. (1984). Psychological Evaluation Of Human Figure Drawings By Middle School Pupils. London: Grune & Stratton.
  • MEB (2016). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi 1-8. Sınıflar Öğretmen Kılavuz Kitabı, Ankara: MEB Yayınları.
  • San, İ. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları. Ankara: Tan Yayınları.
  • San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınları.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Umut Yağcı 0000-0001-6687-0103

Evren Daşdağ 0000-0002-7877-2073

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 77

Kaynak Göster

APA Yağcı, U., & Daşdağ, E. (2021). İNSAN FİGÜRÜ ÇİZİMİ EĞİTİMİNİN AKILLI TAHTA DESTEKLİ EĞİTİM İLE UYGULANMASININ ORTAOKUL 7.SINIF ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞINA ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(77), 463-478. https://doi.org/10.17755/esosder.739012

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.