Yüzyıllardır denizcilik sektöründe önemli bir rol oynamasına rağmen, denizcilik aile şirketlerinin payı son yirmi yılda azalmaktadır. Bu çalışmada, denizcilik sektöründe kurumsal yönetimin aile taşımacılığının potansiyeli ve nitelikleri üzerindeki etkisi sorgulanmaktadır. Ayrıca aile şirketlerinin eksiklikleri tespit edilerek ve ailelerin şirketlerini 3. kuşağa devredememesine neden olabilecek faktörlere dikkat çekilerek kurumsal bir yapıya geçiş gerekliliğinin incelenmesi hedeflenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, aile deniz taşımacılığı işletmelerinin yapısı, yönetim tarzı, kuşak farklılıklarının etkileri, profesyonel yöneticiler ve aile yönetimi ilişkileri ve etkileşimleri, kurumsal yönetim yapısı, aile işletmelerinin yaşam döngüsü ve aile değerleri incelenmiştir. Balık Kılçığı Diyagramı, üçüncü nesillere geçişin önündeki engelleri belirlemek, analiz etmek ve incelemek için uygulanmıştır. Aile deniz taşımacılığı işletmelerinin ömrünün genellikle üç nesilden fazla sürmediği anlaşılmaktadır. Sonuç olarak, kurumsal yönetimin etkinliği ve denizcilik şirketlerinin önümüzdeki yirmi yıl içinde aile şirketlerinden kurumsal yönetime geçişinin önemi ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Denizcilik Aile Şirketi, Kurumsal Yönetim, Kurumsal Kimlik, Sürdürülebilirlik.
Shipping Family Business Corporate Governance Corporate Identity Sustainability
Piri Reis Üniversitesi
"Transition Of Shipping Companies From Family Business To Corporate Governance" başlıklı tezin başarıyla tamamlanması ve sonrasında bir bölümünün makale olarak hazırlanması sürecinde desteklerini esirgemeyen Piri Reis Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof.Dr. Taner BERKSOY'a teşekkür ederiz.
Despite having played an important role in the shipping sector for centuries, the shares of family-owned shipping companies have been decreasing in the last two decades. In this study, the effect of corporate governance in the maritime sector on the potential and qualifications of the family shipping business is questioned. Additionally, it is aimed to analyze the necessity of the transition to a corporate structure by identifying the deficiencies of the family companies and highlighting factors that could result in the families being unable to pass on their companies to the 3rd generation. For these purposes, the structure of family shipping businesses, the management style, the effects of generational differences, the relationships and interactions of professional managers and family management, the corporate governance structure, the life cycle of family businesses, and family values were examined. The Fishbone Diagram was applied to identify, analyze, and examine the barriers to the transition to third generations. It is understood that the longevity of the family shipping businesses generally does not last more than three generations. As a result, the effectiveness of corporate governance and the importance of shipping companies' transition from a family business to corporate governance in the next twenty years has been laid down.
Shipping Family Business Corporate Governance Corporate Identity Corporate Identity,
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 79 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.