BibTex RIS Kaynak Göster

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ'NİN EĞİTİM KURUMLARI AÇISINDAN GEREKLİLİĞİ VE GELİŞTİRME ETKİNLİĞİ

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 14, 128 - 144, 01.06.2005

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Personel Yönetimi. Pegem Yayıncılık. Ankara
  • Açıkalın, A. (2002). İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Alkan, C.(1998). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Al, Z. (1998). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Sürecinin Dizaynı ve Örnek Bir Uygulama. Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze.
  • Armstrong, M. (1992). Human Resource Management Strategy and Action. Kogan Page, London.
  • Buluç, B. (1997). Milli Eğitim Bakanlığında İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Buluç, B. (1998a). Bilgi Çağında İnsan Kaynakları Yönetiminin Temel Bileşenleri. Yeni Türkiye Dergisi. Ankara: Yıl, 4, Sayı19.
  • Buluç, B. (1998b). Milli Eğitim Bakanlığında İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: 9-11 Eylül.
  • Çalkıvik, G. (2003). (Koç Sistem, Sistem Geliştirme ve Organizasyon Koordinatörü). http://İnsan Kaynaklarında Geliştirme//htm
  • Çalık, T. (2003). Performans Yönetimi. Gündüz Eğitim ve yayıncılık. Ankara.
  • Çelik, V. (2000). Eğitimsel Liderlik. Pegem A Yayıncılık. Ankara. 2. Baskı.
  • Cole, G. A. (1993). Management Principles and Policy. ICSA Publishing Limited.
  • Druskat, V. U. J. V. Wheeler (2003). Managing from the Boundry: The Effective Leadership of Self- Managing Work Teams. Adacemdy of Management Journal. 2003, Vol. 46. No. 4. 435- 457.
  • Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Nobel Yayıncılık. Ankara.
  • Ferik, F. (2004). Yönetim ve Organizasyon ve İnsan Kaynakları Yönetimi. http://www.geocities.com/seciltastan/makale08html.
  • Hoşgörür V. ve H. Dündar (2003). İnsan Kaynağını Geliştirme Bakımından M.E.B. Pedagojik Formasyon Kurslarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 159, Yaz.
  • İnce, M. (2002). İşletmelerde İnsan Kaynakları Eğitiminin Çalışanların Performansları Üzedinde Olan Etkileri ve İşletmelerde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İzzet, Ö. (2003). Öğretmenlerin İşbaşında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticilerinin Rolü. Eğitim Yönetimi Dergisi, sayı: 35, yaz.
  • Kaynak, T.(1995). Organizasyonel Davranış ve Yönlendirilmesi. Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Losey, M. R. (1995). The Dawning of the High-Performance Workplace. MOP, USA, Marc, Vol: 40, 3, p:25-26.
  • Onur, B. (2000). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık Ölüm. Ankara: İmge Yayınları.
  • Palmer, M. & K. T. Winters (1993). İnsan Kaynakları. Rota Yayınları, İstanbul.
  • Şişman, M.ve S. Turan (2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Ulusoy. A. Ve Diğerleri (2002). Gelişim ve Öğrenme. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Yıldız, S. Ve diğerleri. (2002). Yeni Ekonomide Bilgi Birikimi Yönetimi. Mayıs. http://İnsanKaynaklarıYönetimi/.htm
  • www.questia.com.(2004). Human Resourch Management.

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ'NİN EĞİTİM KURUMLARI AÇISINDAN GEREKLİLİĞİ VE GELİŞTİRME ETKİNLİĞİ

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 14, 128 - 144, 01.06.2005

Öz

Bu araştırmanın amacı, eğitim kurumları açısından insan kaynakları yönetiminin gerekliliğini, ilkelerini, felsefesini ortaya koymak ve ayrıca geliştirme etkinliğinin eğitim kurumlarındaki önemini vurgulamaktır. İnsan kaynakları yönetiminin en belirgin özelliği bireye değer vermenin bir aracı olmasıdır. Değer gören bireyin verimliliğinin arttığı bilinmektedir. Bu nedenle insan kaynakları yönetimi kurumların verimliliği açısından önemli bir alandır. Bu alan içerisinde geliştirme etkinliği insan kaynakları yönetimini oluşturan en önemli bileşenlerden birini oluşturmaktadır. Geliştirme etkinliği özellikle bireyin çalıştığı kurum tarafından dikkate alınmalıdır. Ancak araştırmaya göre, özel sektör hariç, genel olarak kamu kurum ve kuruluşlarında insan kaynakları birimlerinin olmadığı söylenebilir. Bu eksikliğin giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim kurumlarında insan kaynakları birimlerinin kurulmasını sağlamalıdır. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri, eğitim kurumlarında insan kaynakları yönetimindeki etkinliklerin en önemlilerinden biri olan geliştirme etkinliğinin uygulanması için gerekli çalışmaları yapmalıdır

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Personel Yönetimi. Pegem Yayıncılık. Ankara
  • Açıkalın, A. (2002). İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Alkan, C.(1998). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Al, Z. (1998). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Sürecinin Dizaynı ve Örnek Bir Uygulama. Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze.
  • Armstrong, M. (1992). Human Resource Management Strategy and Action. Kogan Page, London.
  • Buluç, B. (1997). Milli Eğitim Bakanlığında İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Buluç, B. (1998a). Bilgi Çağında İnsan Kaynakları Yönetiminin Temel Bileşenleri. Yeni Türkiye Dergisi. Ankara: Yıl, 4, Sayı19.
  • Buluç, B. (1998b). Milli Eğitim Bakanlığında İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: 9-11 Eylül.
  • Çalkıvik, G. (2003). (Koç Sistem, Sistem Geliştirme ve Organizasyon Koordinatörü). http://İnsan Kaynaklarında Geliştirme//htm
  • Çalık, T. (2003). Performans Yönetimi. Gündüz Eğitim ve yayıncılık. Ankara.
  • Çelik, V. (2000). Eğitimsel Liderlik. Pegem A Yayıncılık. Ankara. 2. Baskı.
  • Cole, G. A. (1993). Management Principles and Policy. ICSA Publishing Limited.
  • Druskat, V. U. J. V. Wheeler (2003). Managing from the Boundry: The Effective Leadership of Self- Managing Work Teams. Adacemdy of Management Journal. 2003, Vol. 46. No. 4. 435- 457.
  • Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Nobel Yayıncılık. Ankara.
  • Ferik, F. (2004). Yönetim ve Organizasyon ve İnsan Kaynakları Yönetimi. http://www.geocities.com/seciltastan/makale08html.
  • Hoşgörür V. ve H. Dündar (2003). İnsan Kaynağını Geliştirme Bakımından M.E.B. Pedagojik Formasyon Kurslarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 159, Yaz.
  • İnce, M. (2002). İşletmelerde İnsan Kaynakları Eğitiminin Çalışanların Performansları Üzedinde Olan Etkileri ve İşletmelerde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İzzet, Ö. (2003). Öğretmenlerin İşbaşında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticilerinin Rolü. Eğitim Yönetimi Dergisi, sayı: 35, yaz.
  • Kaynak, T.(1995). Organizasyonel Davranış ve Yönlendirilmesi. Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Losey, M. R. (1995). The Dawning of the High-Performance Workplace. MOP, USA, Marc, Vol: 40, 3, p:25-26.
  • Onur, B. (2000). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık Ölüm. Ankara: İmge Yayınları.
  • Palmer, M. & K. T. Winters (1993). İnsan Kaynakları. Rota Yayınları, İstanbul.
  • Şişman, M.ve S. Turan (2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Ulusoy. A. Ve Diğerleri (2002). Gelişim ve Öğrenme. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Yıldız, S. Ve diğerleri. (2002). Yeni Ekonomide Bilgi Birikimi Yönetimi. Mayıs. http://İnsanKaynaklarıYönetimi/.htm
  • www.questia.com.(2004). Human Resourch Management.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Mercin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Mercin, L. (2005). İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ’NİN EĞİTİM KURUMLARI AÇISINDAN GEREKLİLİĞİ VE GELİŞTİRME ETKİNLİĞİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 128-144.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.