-
Müşteri bağlılığı oluşturmada bir promosyon aracı olarak kullanılan ödül programları, bir işletmeden belli bir mal ya da hizmetin sürekli biçimde satın alınmasına dayalı olarak ödüller sunmaktadır. Ödül programları, birçok sektörde giderek yaygın hale gelmektedir. Bunun en iyi bilinen örmekleri, havayolu şirketleri tarafından sunulan sık uçan yolcu programları, otellerin sunduğu sürekli misafir programları ve süpermarketlerin sunduğu sürekli müşteri programlarıdır. Ödül programlarının birçok sektörde giderek yaygın hale gelmesine rağmen, bu pazarlama yöntemi üzerinde yapılan araştırmalar kısıtlıdır. Bu araştırma, ödül programı unsurlarının havayolu müşterileri üzerindeki etkisine dair deneysel bir çalışmadır. Bu araştırmada amaçlanan, havayolu şirketleri tarafından sunulan ve ödül programının değerini ve çekiciliğini etkileyen çeşitli avantajlara, müşterilerin verdiği önem ve algıladıkları tatmin miktarını belirlemektir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 14 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.