BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİM ŞEKLİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 18, 124 - 130, 01.01.2006

Öz

-

Kaynakça

  • Altun, M., (2002). Matematik Öğretimi Kitabı, İstanbul: Alfa Yayın Dağıtımı.
  • Armstrong, J.M., Price, A., (1982) “Correlates and predictors of women’s mathematics preparation”.
  • Journal for Research in Mathematics Education, 13(2 ) 99-100
  • Aşkar, P., (1988). “Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçen Likert Tipi Bir Ölçeğin Geliştirilmesi”,
  • Eğitim ve Bilim Dergisi, cilt 2, sayı 63. Aşkar, P., Erden, M., (1996). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Göre Tutumları”, İstanbul:
  • I.Ulusal Eğitim Kongresi, Marmara Üniversitesi. Baykul,Y., (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar için, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bloom, Benjamin S., (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çeviren:D.Ali Özçelik), İstanbul:
  • Milli Eğitim Basımevi. Hacıoğlu, F., Alkan, C., (1997). Öğretmenlik Uygulamaları, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Hunt, G.E., (1985). “Math. Anxiety: Where do we go from here?” Focus on Learning Problems in Mathematics, 7(2):29-40.
  • Oğuzkan, F., (1985). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • Reyes, L. H., (1984). “Affective variables and mathematics education”. The Elementary School Journal, 84, 558-581.
  • Sönmez, V., (1997). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • Tıraş, S., (1999). “Öğrenme-Öğretme Açısından Matematik Öğretmenlerinin Yeterliliği ve Etkili Olma Düzeyleri”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, İzmir.
  • Umay, A., (2002). “İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının Matematiğe Karşı Öz Yeterlilik
  • Algısına Etkisi”, Ankara: V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİM ŞEKLİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 18, 124 - 130, 01.01.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim ile Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Bölümü Matematik Öğretmenliklerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Betimsel bir araştırma olarak planlanan çalışmanın bulguları ile bölüm, sınıf ve cinsiyet incelenmiştir. Öğretmen adaylarının, matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerinin analizinde ise karşılaştırılmalı gruplar için varyans analizi (one-way), t- Testi ve Scheffé teknikleri kullanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, kız ve erkek öğrencilerin matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerinin ortalama puanları, kız öğrencilerinin lehine olmak üzere anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir

Kaynakça

  • Altun, M., (2002). Matematik Öğretimi Kitabı, İstanbul: Alfa Yayın Dağıtımı.
  • Armstrong, J.M., Price, A., (1982) “Correlates and predictors of women’s mathematics preparation”.
  • Journal for Research in Mathematics Education, 13(2 ) 99-100
  • Aşkar, P., (1988). “Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçen Likert Tipi Bir Ölçeğin Geliştirilmesi”,
  • Eğitim ve Bilim Dergisi, cilt 2, sayı 63. Aşkar, P., Erden, M., (1996). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Göre Tutumları”, İstanbul:
  • I.Ulusal Eğitim Kongresi, Marmara Üniversitesi. Baykul,Y., (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar için, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bloom, Benjamin S., (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çeviren:D.Ali Özçelik), İstanbul:
  • Milli Eğitim Basımevi. Hacıoğlu, F., Alkan, C., (1997). Öğretmenlik Uygulamaları, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Hunt, G.E., (1985). “Math. Anxiety: Where do we go from here?” Focus on Learning Problems in Mathematics, 7(2):29-40.
  • Oğuzkan, F., (1985). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • Reyes, L. H., (1984). “Affective variables and mathematics education”. The Elementary School Journal, 84, 558-581.
  • Sönmez, V., (1997). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • Tıraş, S., (1999). “Öğrenme-Öğretme Açısından Matematik Öğretmenlerinin Yeterliliği ve Etkili Olma Düzeyleri”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, İzmir.
  • Umay, A., (2002). “İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının Matematiğe Karşı Öz Yeterlilik
  • Algısına Etkisi”, Ankara: V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aziz Harman/ M. Faysal Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Akın, A. H. M. F. (2006). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİM ŞEKLİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 124-130.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.