BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMLARDA ÜCRET, ÜCRET SİSTEMLERİ ve ÜCRET- BAŞARI İLİŞKİSİ

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 18, 92 - 105, 01.01.2006

Öz

-

Kaynakça

  • Başaran, İ. Ethem. Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 139, Ankara ,1985.
  • Bingöl, Dursun. Personel Yönetimi. 3. Baskı. İstanbul: Beta Basın A. Ş., 1997.
  • Carroll, Stephen J. ve Henry L.Tosi. Organizational Behavior. Chicago: St.Clair Press, 1977.
  • Eren, Erol. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 5. Baskı. Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş. İstanbul, 1998
  • İncir, Gülten. Performansa Dayalı Ücret Sistemi bir Demotivasyon Aracı mıdır? MPM Anahtar Dergisi. Şubat 2000
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat. Personel Yönetimi U.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 6. Baskı, Bursa,1991.
  • Schular, Randall S. Personal and Human Resource Management. 3rd.ed. St. Paul: West Publishing Company, 1987.
  • Uyargil, Cavide. İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi. İstanbul: Şahinkaya Matbacılık, 1994
  • Ünal, Ayşe. Performansa Dayalı Ücret ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Kamu-İş İş Hukuku ve İktisat Dergisi. Cilt 5. Temmuz 1999
  • Yalçın, Selçuk. Personel Yönetimi. İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İstanbul 1994.

KURUMLARDA ÜCRET, ÜCRET SİSTEMLERİ ve ÜCRET- BAŞARI İLİŞKİSİ

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 18, 92 - 105, 01.01.2006

Öz

Kurumlar ücret ve ücret sistemlerinin iyi belirlenmiş stratejiler içerisinde ele alması ve detaylarının ayrıntılı olarak planlaması gerekmektedir. Kurumların ücret ve ödüllendirme stratejilerinden farklı beklentileri bulunmaktadır. İlk beklenti, istenen nitelikteki kişilerin şirkete çekilebilmesi ve sonrasında elde tutulabilmesidir. İkinci beklenti, ücret stratejisinin maliyeti yönetebilen ve kontrol edebilen bir yapıya sahip olmasıdır. Diğer bir beklenti ise çalışanların daha iyi performans sergilemeleri konusunda motivasyon unsuru oluşturması olarak sıralayabiliriz. Günümüzde ücret konusu çok karmaşık bir hal almıştır. Bir çok gelişmiş ülkelerde ücret ve ücretlendirme konusu bilimsel çalışmalara ve tartışmalara konu olmaktadır

Kaynakça

  • Başaran, İ. Ethem. Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 139, Ankara ,1985.
  • Bingöl, Dursun. Personel Yönetimi. 3. Baskı. İstanbul: Beta Basın A. Ş., 1997.
  • Carroll, Stephen J. ve Henry L.Tosi. Organizational Behavior. Chicago: St.Clair Press, 1977.
  • Eren, Erol. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 5. Baskı. Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş. İstanbul, 1998
  • İncir, Gülten. Performansa Dayalı Ücret Sistemi bir Demotivasyon Aracı mıdır? MPM Anahtar Dergisi. Şubat 2000
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat. Personel Yönetimi U.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 6. Baskı, Bursa,1991.
  • Schular, Randall S. Personal and Human Resource Management. 3rd.ed. St. Paul: West Publishing Company, 1987.
  • Uyargil, Cavide. İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi. İstanbul: Şahinkaya Matbacılık, 1994
  • Ünal, Ayşe. Performansa Dayalı Ücret ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Kamu-İş İş Hukuku ve İktisat Dergisi. Cilt 5. Temmuz 1999
  • Yalçın, Selçuk. Personel Yönetimi. İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İstanbul 1994.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Fazlı Ergül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Ergül, Y. D. D. H. F. (2006). KURUMLARDA ÜCRET, ÜCRET SİSTEMLERİ ve ÜCRET- BAŞARI İLİŞKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 92-105.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.