-
Otel işletmeleri ayakta kalabilmek ve daha yüksek bir kârlılık oranıyla çalışmak istiyorlarsa, ellerindeki
kaynakları en iyi şekilde kullanarak verimliliklerini arttırma gayreti içerisinde olmalıdırlar. Günümüzde gelişen
teknolojiyle beraber; hammadde, enerji, makina-teçhizat vb. üretim faktörlerinde yüksek bir verimlilik oranına
ulaşılmıştır. Ancak, otel işletmeleri; mal, hizmet üretim ve sunumunun merkezinde yer alan mevcut işgücünden tam
anlamıyla yararlanamamaktadırlar. Bunun en önemli nedenlerinden biri işletme sahiplerinin ve yöneticilerinin
çalışanların verimini arttırmada önemli bir etken olan psiko-sosyal motivasyon araçlarından gereğince
yararlanmadıklarıdır.
Bu çalışmada; otel işletmelerinde çalışanların verimliliğini arttırmaya yönelik psiko-sosyal motivasyon
araçlarının tespiti ve bu araçların farklı departmanlarda çalışanlar açısından nasıl algılandığı irdelenmiştir. Konuyla
ilgili olarak; Ankara ve İzmir’deki otel işletmelerinde çalışan işgörenlere anket uygulanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, psiko-sosyal motivasyon araçları ile işgörenlerin verimliliği arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir ilişki ve güçlü bir bağ olduğu ortaya çıkmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2007 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 19 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.