BibTex RIS Kaynak Göster

OTEL İŞLETMELERİNDE PSİKO-SOSYAL MOTİVASYON ARAÇLARI VE BU ARAÇLARIN FARKLI DEPARTMANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE YÖNELİK ANKARA ve İZMİR OTELLERİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 19, 9 - 32, 01.02.2007

Öz

-

Kaynakça

  • BAŞARAN, İ. Ethem. (1991). Örgütsel Davranış. Ankara: Gül Yayınevi.
  • BAYKAL, Besim. (1982). Motivasyon Kavramına Genel Bir Bakış. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları, Yayın No:2524.
  • BERNARD, Leon. (1993). Yönetici İçin Motivasyon Modelleri. Ankara: Öteki Yayınları Yönetim Dizisi.
  • CAN, Halil. (1997). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • DUNCAN, Jack. (1990). Great Ideas In Management. San Francisco: Jassey-Bass Publisher.
  • ERDOĞAN, İlhan. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, Yayın No:266.
  • EREN, Erol. (1993). Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • ERTÜRK, Müjdat. (2000). “Otel İşletmelerinde Çalışanların Verimliliğini Arttırmaya Yönelik Teşvik Araçları ve Bunların Bölümler Arası Farklılıkları (Ankara ve İzmir Otellerinde Bir Uygulama)”. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • HAND, B. Charles. (1976). Understanding Organizations. Londra: Penguin Book.
  • İNCİR, Gülten. (1985). Çalışanların Motivasyonuna Genel Bir Bakış. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • MC CLELLAND, David. (1966). The Urge To Achieve, Think Magazine. New York: IBM Corporation.
  • ONARAN, Oğuz. (1981). Çalışma Yaşamında Güdülenme Kuramları. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Yayın No:470, Sevinç Matbaası.
  • ÖZKALP, Enver. (1982). Davranış Bilimleri ve Organizasyonlarda Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Akademisi Yayınları, Yayın No:249/16.
  • SABUNCUĞLU, Zeyyat ve TÜZ Melek. (1998). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Alfa Yayınevi.
  • TEKARSLAN, Erdal ve BARSLAN Can. (1989). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • TOSUN, Kemal. (1989). İşletme Yönetimi. İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • WOFFORD, C. Jerry. (1988). Organizational Behaviour. Boston: Kent Publishing Company.

OTEL İŞLETMELERİNDE PSİKO-SOSYAL MOTİVASYON ARAÇLARI VE BU ARAÇLARIN FARKLI DEPARTMANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE YÖNELİK ANKARA ve İZMİR OTELLERİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 19, 9 - 32, 01.02.2007

Öz

Otel işletmeleri ayakta kalabilmek ve daha yüksek bir kârlılık oranıyla çalışmak istiyorlarsa, ellerindeki
kaynakları en iyi şekilde kullanarak verimliliklerini arttırma gayreti içerisinde olmalıdırlar. Günümüzde gelişen
teknolojiyle beraber; hammadde, enerji, makina-teçhizat vb. üretim faktörlerinde yüksek bir verimlilik oranına
ulaşılmıştır. Ancak, otel işletmeleri; mal, hizmet üretim ve sunumunun merkezinde yer alan mevcut işgücünden tam
anlamıyla yararlanamamaktadırlar. Bunun en önemli nedenlerinden biri işletme sahiplerinin ve yöneticilerinin
çalışanların verimini arttırmada önemli bir etken olan psiko-sosyal motivasyon araçlarından gereğince
yararlanmadıklarıdır.
Bu çalışmada; otel işletmelerinde çalışanların verimliliğini arttırmaya yönelik psiko-sosyal motivasyon
araçlarının tespiti ve bu araçların farklı departmanlarda çalışanlar açısından nasıl algılandığı irdelenmiştir. Konuyla
ilgili olarak; Ankara ve İzmir’deki otel işletmelerinde çalışan işgörenlere anket uygulanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, psiko-sosyal motivasyon araçları ile işgörenlerin verimliliği arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir ilişki ve güçlü bir bağ olduğu ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • BAŞARAN, İ. Ethem. (1991). Örgütsel Davranış. Ankara: Gül Yayınevi.
  • BAYKAL, Besim. (1982). Motivasyon Kavramına Genel Bir Bakış. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları, Yayın No:2524.
  • BERNARD, Leon. (1993). Yönetici İçin Motivasyon Modelleri. Ankara: Öteki Yayınları Yönetim Dizisi.
  • CAN, Halil. (1997). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • DUNCAN, Jack. (1990). Great Ideas In Management. San Francisco: Jassey-Bass Publisher.
  • ERDOĞAN, İlhan. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, Yayın No:266.
  • EREN, Erol. (1993). Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • ERTÜRK, Müjdat. (2000). “Otel İşletmelerinde Çalışanların Verimliliğini Arttırmaya Yönelik Teşvik Araçları ve Bunların Bölümler Arası Farklılıkları (Ankara ve İzmir Otellerinde Bir Uygulama)”. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • HAND, B. Charles. (1976). Understanding Organizations. Londra: Penguin Book.
  • İNCİR, Gülten. (1985). Çalışanların Motivasyonuna Genel Bir Bakış. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • MC CLELLAND, David. (1966). The Urge To Achieve, Think Magazine. New York: IBM Corporation.
  • ONARAN, Oğuz. (1981). Çalışma Yaşamında Güdülenme Kuramları. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Yayın No:470, Sevinç Matbaası.
  • ÖZKALP, Enver. (1982). Davranış Bilimleri ve Organizasyonlarda Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Akademisi Yayınları, Yayın No:249/16.
  • SABUNCUĞLU, Zeyyat ve TÜZ Melek. (1998). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Alfa Yayınevi.
  • TEKARSLAN, Erdal ve BARSLAN Can. (1989). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • TOSUN, Kemal. (1989). İşletme Yönetimi. İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • WOFFORD, C. Jerry. (1988). Organizational Behaviour. Boston: Kent Publishing Company.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kurban Ünlüönen/ Müjdat Ertürk/ Atınç Olcay Bu kişi benim

Kurban Ünlüönen Bu kişi benim

Müjdat Ertürk Bu kişi benim

Atınç Olcay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Olcay, K. Ü. M. E. A., Ünlüönen, K., Ertürk, M., Olcay, A. (2007). OTEL İŞLETMELERİNDE PSİKO-SOSYAL MOTİVASYON ARAÇLARI VE BU ARAÇLARIN FARKLI DEPARTMANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE YÖNELİK ANKARA ve İZMİR OTELLERİNDE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 9-32.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.