-
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni yetiştirme programında yer alan, YÖK’ün belirlediği 56 dersin öğrenilme düzeylerini ve ders gruplarının öğrenilme düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada survey yöntemi kullanılmıştır. Veriler, Demirci Eğitim Fakültesi’nden mezun konumundaki son sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya, ankete gönüllü olarak cevap vermek isteyen birinci öğretimden 152, ikinci öğretimden 144 öğretmen adayı dahil edilmiştir.Programda yer alan 56 ders öğretmenlik yeterlilik alanlarına göre; konu alan bilgisi, alan genel kültür, eğitim bilim, öğretim bilgisi, mesleki uygulama ve formasyona destek dersleri olmak üzere 6 alt gruba ayrılmıştır. Ankette öğrenilme düzeyleri düşük (0), orta (1), iyi (2) ve çok iyi (3) kategorileri ile belirlendi. Veriler SPSS paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Her bir dersin öğrenilme düzeylerine aritmetik ortalama ile ve ders grupları arasında öğrenilme düzeyleri açısından anlamlı farkın olup olmadığına ise, t testi ile bakılmıştır
sınıf öğretmenliği öğrenilme düzeyi formasyon dersleri alan dersleri öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2007 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 19 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.