-
Bu araştırma, çoklu zekâ kuramına uygun olarak, ilköğretim okulu 6., 7. ve 8. sınıflarında eğitim gören öğrencilerin farklı zekâ alanlarının gelişmişlik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini Sivas il merkezi ve Şarkışla ilçesinde bulunan ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarına devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Yansızlık ilkesine uygun olarak Sivas merkez ilçede 7 ve Şarkışla ilçesinde 2 ilköğretim okulunda toplam 942 öğrenci örneklem alınmıştır. Sekiz farklı zekâ alanının her birini 10 madde ile ölçmek amacıyla 80 maddelik Likert tipi bir anket geliştirildi ve 2004-2005 öğretim yılında uygulandı. Elde edilen verilerin SPSS paket programında aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplandı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 20 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.