BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET İŞLETMELERİNDE PAZAR YÖNLÜ DEĞER YARATMA: FİNANSAL PERFORMANSA ETKİ BOYUTU

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 20, 95 - 111, 01.03.2007

Öz

-

Kaynakça

  • Desphande, Rohit: (1999):Developing A Market Orientation, Sage Pub. International Education and Professional Pub., London.
  • Dimitriades, Zoe S.(2006):” Customer Satisfaction, Loyalty and Commitment in Service Organizations”, Management Research News, V.29, No:12.
  • Doyle, Peter(2003):Değer Temelli Pazarlama, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Esteban,Agueda- Angel Millan-Arturo Molina-David Martin-Consuegra(2002):” Market orientation in service”, European Journal of Marketing, V.36.No:9/10.
  • Gale, Bradley(1994):Managing Customer Value, The Free Press, Newyork.
  • Hooley, Graham-John Fahy-Gordon Greenley-Jozsef Beracs-Krzysztof Fonfara-Boris Snoj(2003):”Market orientation in the service sector of the transition economies of central Europe”, European Journal of Marketing, V.37, No: ½.
  • Huber, Frank-Andreas Hermann-Robert E. Morgan(2001):” Gaining competitive advantage through customer value oriented management”, Journal of Consumer Marketing, V.18, No.1.
  • Kasper, Hans(2001):” Culture and Leadership in Market-Oriented Service Organizations”,European Journal of Marketing, V. 36, No:9/10.
  • Kimery, Kathryn M.-Shelley M. Rinehart (1998):” Markets and Constituencies: An Alternative View of the Marketing Concept”, Journal of Business Research, V.43.
  • Kohli, Ajay K.-Bernard J.Jaworski (1990):” Market Orientation: The Construct, Research, Proposition and Managerial Implication”, Journal of Marketing,April, V.54, Issue 2.
  • Kotler, Philip (2000): Pazarlama Yönetimi, Millenium Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Liu, Annie H.(2006):” Customer value and switching costs in business services: developing exit barriers through strategic value management”, Journal of Business&Industrial Marketing, 21/1.
  • Martin, William B.(1997): Müşteri Hizmetlerinde Kalite, Rota yayınları, İstanbul.
  • McNaughton, Rod B.- Phil Osborne- Brian C. Imrie(2002): “ Market-oriented value creation in service firms”, European Journal of Marketing, V.36, No.9/10.
  • McNaughton, Rod B.-Phil Osborne-Robert E. Morgan- Gopal Kutwaroo(2001):” Market Orientation and Firm Value”, Journal of Marketing Management.
  • Narver, John. C.-Stanley F. Slater(1990):” The Effect of a Market Orientation on Business Profitability”, Journal of Marketing.
  • Slater, F. Stanley-John C. Narver(1994): “Does Competitive Environment Moderate the Market Orientation-Performance Relationship?”, Journal of Marketing, V. 58.
  • Tek, Ömer Baybars (1997):Pazarlama İlkeleri-Türkiye Uygulamaları-Global Yönetimsel Yaklaşım, Cem Ofset, 7.B, İstanbul.
  • Tournais, Laurent(2004):” Creating Customer Value: Bridging Theory And Practice”,The Marketing Management Journal, V.14, I.2.

HİZMET İŞLETMELERİNDE PAZAR YÖNLÜ DEĞER YARATMA: FİNANSAL PERFORMANSA ETKİ BOYUTU

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 20, 95 - 111, 01.03.2007

Öz

İşletmelerde pazar yönlülük, performansa doğrudan olumlu katkı yapan ve rekabetçi bir avantaj yaratmanın kaynağı olarak görülmektedir. Bu çalışma, artan işletme değeri ve pazar yönlülük arasındaki önemli değişkenleri teşhis eden bir model sumaktadır. Modelde pazar yönlülük, pazara dayalı ve diğer değerlere yapılacak yatırımlara yol göstericilik yapar. Bu yatırımlar müşteriler için değer ve rekabetçi avantaj yaratmanın itici güçleridir. Daha hızlı ve daha yoğun olarak pazara nüfuz etme, daha kısa sürede satış döngüsü yaratma, azalan pazarlama ve satış maliyetleri, pazar yönlü işletmelerin nakit artışını da olumlu etkiler. Nakit artışı bir bütün olarak işletmenin değerini, başta pay sahipleri olmak üzere ilişkili olduğu bütün gruplar nezdinde yükseltecektir

Kaynakça

  • Desphande, Rohit: (1999):Developing A Market Orientation, Sage Pub. International Education and Professional Pub., London.
  • Dimitriades, Zoe S.(2006):” Customer Satisfaction, Loyalty and Commitment in Service Organizations”, Management Research News, V.29, No:12.
  • Doyle, Peter(2003):Değer Temelli Pazarlama, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Esteban,Agueda- Angel Millan-Arturo Molina-David Martin-Consuegra(2002):” Market orientation in service”, European Journal of Marketing, V.36.No:9/10.
  • Gale, Bradley(1994):Managing Customer Value, The Free Press, Newyork.
  • Hooley, Graham-John Fahy-Gordon Greenley-Jozsef Beracs-Krzysztof Fonfara-Boris Snoj(2003):”Market orientation in the service sector of the transition economies of central Europe”, European Journal of Marketing, V.37, No: ½.
  • Huber, Frank-Andreas Hermann-Robert E. Morgan(2001):” Gaining competitive advantage through customer value oriented management”, Journal of Consumer Marketing, V.18, No.1.
  • Kasper, Hans(2001):” Culture and Leadership in Market-Oriented Service Organizations”,European Journal of Marketing, V. 36, No:9/10.
  • Kimery, Kathryn M.-Shelley M. Rinehart (1998):” Markets and Constituencies: An Alternative View of the Marketing Concept”, Journal of Business Research, V.43.
  • Kohli, Ajay K.-Bernard J.Jaworski (1990):” Market Orientation: The Construct, Research, Proposition and Managerial Implication”, Journal of Marketing,April, V.54, Issue 2.
  • Kotler, Philip (2000): Pazarlama Yönetimi, Millenium Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Liu, Annie H.(2006):” Customer value and switching costs in business services: developing exit barriers through strategic value management”, Journal of Business&Industrial Marketing, 21/1.
  • Martin, William B.(1997): Müşteri Hizmetlerinde Kalite, Rota yayınları, İstanbul.
  • McNaughton, Rod B.- Phil Osborne- Brian C. Imrie(2002): “ Market-oriented value creation in service firms”, European Journal of Marketing, V.36, No.9/10.
  • McNaughton, Rod B.-Phil Osborne-Robert E. Morgan- Gopal Kutwaroo(2001):” Market Orientation and Firm Value”, Journal of Marketing Management.
  • Narver, John. C.-Stanley F. Slater(1990):” The Effect of a Market Orientation on Business Profitability”, Journal of Marketing.
  • Slater, F. Stanley-John C. Narver(1994): “Does Competitive Environment Moderate the Market Orientation-Performance Relationship?”, Journal of Marketing, V. 58.
  • Tek, Ömer Baybars (1997):Pazarlama İlkeleri-Türkiye Uygulamaları-Global Yönetimsel Yaklaşım, Cem Ofset, 7.B, İstanbul.
  • Tournais, Laurent(2004):” Creating Customer Value: Bridging Theory And Practice”,The Marketing Management Journal, V.14, I.2.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç.dr.nihat Aydeniz/ Yrd.doç.dr.berrin Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Yüksel, D. A. Y. (2007). HİZMET İŞLETMELERİNDE PAZAR YÖNLÜ DEĞER YARATMA: FİNANSAL PERFORMANSA ETKİ BOYUTU. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 95-111.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.