Ihvân es-Safa, İslam dünyasında 10. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkmış, siyasi amaçları olan ve bu amaçları gerçekleştirmek için dostluk, kardeşlik ve yardımlaşmayı temel aldığını ileri süren bir topluluğun adıdır. Topluluğun yaşadığı dönem, dinsel, kültürel ve siyasal açıdan yoğun bir tartışmanın yaşandığı, A. Mez, J. L. Kreamer, M. Arkoun gibi kimi düşünürlerin İslam Rönesansı diye adlandırdıkları bir dönemdir. Kuşkusuz anılan nitelemenin ardında bilim ve bilim eğitimine yapılan gönderme yatmaktadır. Bu yüzden biz bu makalede, anılan dönemin düşünce hayatında önemli bir yer edinen Batıni eğilimli Ihvân es-Safa topluluğunun bilgi, eğitim ve öğretim kavramlarına nasıl baktıklarını, bilgi elde etmeye dönük olarak ortaya koydukları soruları ve bunlara bağlı olarak bilim sınıflamalarını ele almayı; bu sınıflamanın eğitimbilimsel değerini ve Ihvân üyelerinin ahlakî ve ruhanî yücelişlerindeki işlevlerini ortaya koymayı amaçlamaktayız
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 21 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.