BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLK VE ORTA ÖĞRETİMDE ÇALIŞAN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 22, 198 - 205, 01.05.2007

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Arı, Ramazan ve diğerleri (tarihsiz). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Konya: Mikro Yayınları.
  • Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme (çev: Durmuş Ali Özçelik). Ankara: M.E. Basım Evi
  • Desforges, Charles (1995) An Introduction to Teaching Psychological Perspective. USA: Basil Blackwell Ltd.
  • İşman, Aytekin (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. İstanbul: Değişim yayınları
  • Oral, Behçet (2000); “Öğretmen adaylarının orta öğretimde çalışan öğretmenlerin öğretim davranışlarına ilişkin algıları” Eğitim ve Bilim, Cilt 25; Sayı, 115, S: 28-34
  • Özden, Yüksel (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara; PegemA yayınları.
  • Senemoğlu, Nuray (2003). Gelişim Öğrenme ve Öğretme- Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sezgin, İlhan S. (2000). Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Nobel yayınları.
  • Ertürk, Selahattin (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe yayınları.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLK VE ORTA ÖĞRETİMDE ÇALIŞAN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 22, 198 - 205, 01.05.2007

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının ilk ve orta öğretimde çalışan matematik öğretmenlerin dersi açısından öğretim davranışlarını gerçekleşme düzeyine ilişkin algılarını saptamaktır. Araştırmanın evrenini D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde okul deneyimine katılan matematik öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmaya 208 öğrenci katılmıştır. Öğretmen adaylarının gözlemleri branş, program ve cinsiyet faktörlerine göre incelenmiştir. Verilerin analizinde ortalama ve t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre öğretmen adaylarının sırasıyla branş, program ve cinsiyet faktörlerine göre algıları anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak öğretmen adaylarının algılarına göre, matematik öğretmenlerin öğretim davranışlarını “dersi işleme” boyutunda ortalama olarak “sık sık” düzeyinde gösterdikleri saptanmıştır

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Arı, Ramazan ve diğerleri (tarihsiz). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Konya: Mikro Yayınları.
  • Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme (çev: Durmuş Ali Özçelik). Ankara: M.E. Basım Evi
  • Desforges, Charles (1995) An Introduction to Teaching Psychological Perspective. USA: Basil Blackwell Ltd.
  • İşman, Aytekin (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. İstanbul: Değişim yayınları
  • Oral, Behçet (2000); “Öğretmen adaylarının orta öğretimde çalışan öğretmenlerin öğretim davranışlarına ilişkin algıları” Eğitim ve Bilim, Cilt 25; Sayı, 115, S: 28-34
  • Özden, Yüksel (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara; PegemA yayınları.
  • Senemoğlu, Nuray (2003). Gelişim Öğrenme ve Öğretme- Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sezgin, İlhan S. (2000). Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Nobel yayınları.
  • Ertürk, Selahattin (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe yayınları.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veysel Butakin - Mustafa Obay Bu kişi benim

Mustafa Obay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Obay, V. B. .-. M., & Obay, M. (2007). ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLK VE ORTA ÖĞRETİMDE ÇALIŞAN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ALGILARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 198-205.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.