BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK RİSK VE FAYDA ALGILAMALARI:Geleneksel ve Online Tüketicilerin Karşılaştırılması

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 23, 386 - 402, 01.06.2008

Öz

-

Kaynakça

  • KAYNAKÇA KAYNAKÇA KAYNAKÇA
  • Bellman, S. Lohse G ve Jhonson, E.(1999). “Predictors of Online Buying Behavior” Communiction for the ACM(42:12), 32-38.
  • Case, T.,Burns, O.M. ve Dick, G.N.(2001). “Drivers of Online Purchases Among U.S. Students” Prooceedings of the 7th American Conference on Information Systems, 900-907.
  • Chiang, K. & Dholakia, R.R.(2003).“Factor Driving Consumer Intention to Shop Online: An Empirical Investigation”, Journal of Consumer Psychology 13(1&2), 177-183.
  • Chen L, Gillenson M.L ve Sherrell D.L.(2002). “Enticing Online Consumer: an Extended Technology Acceptance Perspective”, Information Management(39), 705-719.
  • Doyle, P.(2003). Değer Temelli Pazarlama, çev. Gülfidan Barış. Media Cat Yayınları. İstanbul
  • Internet World Stats., http://www.internetworldstats.com/stats.htm 30.01.2008.
  • Jagdish N. Sheth, R ,ve Sisodia, S.(1999). “Revisiting Marketing’s Lawlike Generalizations”, Journal of the Academy of Marketing Science, 27,(1), 71-87.
  • Jarvenpaa, S. L. & Todd, P. A.(1997). Is there a future for retailing on the İnternet? In Robert A. Peterson(Ed.),Electronic marketing and the consumer , 139–154.
  • Jarvenpaa, S.L. Tractinsky, N ve Vitale M.,(2000). “Consumer Trust in an İnternet Store” , Information Technology and Management(1), 45-77.
  • Kım, S,Y. & Lim, Y.J.(2001). “Consumers Percieved İmportance Of And Satisfaction With İnternet Shopping”, Electronic Markets, V. 11(3), 148-154.
  • Kotler, P.(2002). Gurular Konuşuyor, Capital Yayınları. İstanbul.
  • Li. N & Zhang P.(2002). “Consumer Online Attitudes and Behavior: An Assessment of Research”, Eighth Americas Conference on Information Systems, 508-517.
  • Lokken, S.L, Cross G.W, Halbert L.K, Lindsey G, Derby ve C, Stanford C.(2003). “Comparing Online and Non-Online Shoppers” International Journal of Consumer Studies, 27,(2) 122- 133.
  • Mariotti,S & Sgobbi F.(2001). “Alternative Paths For The Growth Of” E- Commerce Futures, Vol. 33, 109-125.
  • Palumbo F & Herbig, P.(1998). “International Marketing Tool, the İnternet” Intustrial Managements Data Systems, 98,(6), 253-261.
  • Rines, S.(1996). “Forcing Change,” Marketing Week, Macrh, 8, 67-70.
  • Source P, Perotti V. ve Widrick, S.(2005). “Attitude and Age Differences in Online Buying” International Journal of Retail and Distribution Management, Vol 33,(2), 122-132.
  • Türkiye İstatistik Kurumu(TUİK)(2007), Hane Halkı ve Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?tb_id=60&tb_adi=BilişimTeknolojileri 24.11.20007.
  • Türkiye Bankalarası Kart merkezi http://www.bkm.com.tr/istatistik/index.html.01.02.2008.
  • Thompson, S. & Teo, H.(2002). “Attitudes Toward Online Shopping And The İnternet Behaviour” Information Techonology Vol, 21,(4), 259-271.
  • Wen, H, J. Chen H.G. ve Hwang H, G,(2001). “E-Commerce Web Site Design Strategies And Models, Information Management &Computer Security, 9(1), 5-12.

TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK RİSK VE FAYDA ALGILAMALARI:Geleneksel ve Online Tüketicilerin Karşılaştırılması

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 23, 386 - 402, 01.06.2008

Öz

Yeni iletişim teknolojileri ve özellikle İnternet devrimi sanal pazarlar olarak adlandırılan yeni pazar ortamlarını ve süreçlerini gündeme getirmiştir. Bu çalışmanın amacı söz konusu sanal pazarlardaki online alışverişe yönelik olarak tüketicilerin algılamalarını ve ortaya koydukları fiili davranışları analiz etmektir. Bu çerçevede çalışmanın 3 amacı bulunmaktadır. Bunlar online alışveriş deneyimine sahip tüketicilerle online alışveriş yapmayan tüketicileri demografik özellikleri itibariyle ayırmak, geleneksel ve online tüketicinin online alışverişte algıladıkları risk ve faydaları belirlemek ve son olarak online alışveriş deneyimine sahip olmayan tüketicilerin online alışveriş yapma ihtimalini arttıracak durumları tespit etmektir. Veriler yüz yüze anket yöntemiyle elde edilmiş ve 336 birey üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre online alışveriş deneyimine sahip tüketicilerle geleneksel yöntemlerle alışveriş yapan tüketiciler arasında demografik özellikler, algılanan risk ve faydalar arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir

Kaynakça

  • KAYNAKÇA KAYNAKÇA KAYNAKÇA
  • Bellman, S. Lohse G ve Jhonson, E.(1999). “Predictors of Online Buying Behavior” Communiction for the ACM(42:12), 32-38.
  • Case, T.,Burns, O.M. ve Dick, G.N.(2001). “Drivers of Online Purchases Among U.S. Students” Prooceedings of the 7th American Conference on Information Systems, 900-907.
  • Chiang, K. & Dholakia, R.R.(2003).“Factor Driving Consumer Intention to Shop Online: An Empirical Investigation”, Journal of Consumer Psychology 13(1&2), 177-183.
  • Chen L, Gillenson M.L ve Sherrell D.L.(2002). “Enticing Online Consumer: an Extended Technology Acceptance Perspective”, Information Management(39), 705-719.
  • Doyle, P.(2003). Değer Temelli Pazarlama, çev. Gülfidan Barış. Media Cat Yayınları. İstanbul
  • Internet World Stats., http://www.internetworldstats.com/stats.htm 30.01.2008.
  • Jagdish N. Sheth, R ,ve Sisodia, S.(1999). “Revisiting Marketing’s Lawlike Generalizations”, Journal of the Academy of Marketing Science, 27,(1), 71-87.
  • Jarvenpaa, S. L. & Todd, P. A.(1997). Is there a future for retailing on the İnternet? In Robert A. Peterson(Ed.),Electronic marketing and the consumer , 139–154.
  • Jarvenpaa, S.L. Tractinsky, N ve Vitale M.,(2000). “Consumer Trust in an İnternet Store” , Information Technology and Management(1), 45-77.
  • Kım, S,Y. & Lim, Y.J.(2001). “Consumers Percieved İmportance Of And Satisfaction With İnternet Shopping”, Electronic Markets, V. 11(3), 148-154.
  • Kotler, P.(2002). Gurular Konuşuyor, Capital Yayınları. İstanbul.
  • Li. N & Zhang P.(2002). “Consumer Online Attitudes and Behavior: An Assessment of Research”, Eighth Americas Conference on Information Systems, 508-517.
  • Lokken, S.L, Cross G.W, Halbert L.K, Lindsey G, Derby ve C, Stanford C.(2003). “Comparing Online and Non-Online Shoppers” International Journal of Consumer Studies, 27,(2) 122- 133.
  • Mariotti,S & Sgobbi F.(2001). “Alternative Paths For The Growth Of” E- Commerce Futures, Vol. 33, 109-125.
  • Palumbo F & Herbig, P.(1998). “International Marketing Tool, the İnternet” Intustrial Managements Data Systems, 98,(6), 253-261.
  • Rines, S.(1996). “Forcing Change,” Marketing Week, Macrh, 8, 67-70.
  • Source P, Perotti V. ve Widrick, S.(2005). “Attitude and Age Differences in Online Buying” International Journal of Retail and Distribution Management, Vol 33,(2), 122-132.
  • Türkiye İstatistik Kurumu(TUİK)(2007), Hane Halkı ve Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?tb_id=60&tb_adi=BilişimTeknolojileri 24.11.20007.
  • Türkiye Bankalarası Kart merkezi http://www.bkm.com.tr/istatistik/index.html.01.02.2008.
  • Thompson, S. & Teo, H.(2002). “Attitudes Toward Online Shopping And The İnternet Behaviour” Information Techonology Vol, 21,(4), 259-271.
  • Wen, H, J. Chen H.G. ve Hwang H, G,(2001). “E-Commerce Web Site Design Strategies And Models, Information Management &Computer Security, 9(1), 5-12.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Reha Saydan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Saydan, R. (2008). TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK RİSK VE FAYDA ALGILAMALARI:Geleneksel ve Online Tüketicilerin Karşılaştırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 386-402.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.