-
Çalışmanın amacı, indirim kuponu, fiyat indirimi, örnek numune, bir alana bir bedava uygulamaları ve tanzim teşhir uygulamaları şeklindeki satış noktası tutundurma araçlarının Doğu Karadeniz Bölgesindeki tüketicilerin kolayda malları satın alma davranışları üzerindeki etkisini ölçmektir. Çalışmada ayrıca satış noktası tutundurma araçlarının tüketicilerin satın alma davranışlarına etkilerinin demografik faktörlere bağlı olarak olası anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği incelenmiştir. Oluşturulan anket Doğu Karadeniz Bölgesindeki toplam 404 tüketici üzerinde uygulanmıştır. Sonuç olarak araştırma, indirim kuponu, fiyat indirimi, örnek numune ve bir alana bir bedava şeklindeki satış tutundurma uygulamalarının kolayda malları satın alma davranışıyla ilişkili olduğunu gösterirken, tanzim teşhir uygulamalarının bunun üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı anlaşılmıştır. Araştırma sadece kolayda mallar ile sınırlandırılmıştır. İleriki araştırmalarda onların da araştırılması amaçlanmaktadır
Tutundurma Araçları Tüketici Davranışı Kolayda Mallar İndirim Kuponu Fiyat
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 24 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.