BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF STUDENT OPINIONS ON PRACTICE OF VISUAL ARTS

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 24, 325 - 336, 01.07.2008

Öz

-

GÖRSEL SANATLAR DERSİNİN MÜZE VE SINIF ORTAMINDA İŞLENİŞİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 24, 325 - 336, 01.07.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar dersinin müze ortamında ve sınıf ortamında işlenişine ilişkin öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Nitel olarak gerçekleştirilen bu araştırmada elde edilen veriler “betimsel analiz” yaklaşımı ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda müze ortamında öğretime tabi tutulan öğrenciler (9-C sınıfı), sanatın değerini fark ettikleri, dersten hoşlandıkları ve benzer öğretimin bundan sonraki derslerinde de uygulanması görüşündedirler. Sınıf ortamında öğretime tabi tutulan öğrenciler (9-E sınıfı) ise, dersin sıkıcı geçtiği, farklı etkinlik yapmadıkları ve benzer öğretimin başka derslerde de olmasını istemedikleri görüşündedirler. Ayrıca 9-C sınıfı öğrencileri derse yönelik duygu ve düşüncelerinin oluşmasında, müzede görerek öğrenmenin etkili olduğu görüşünde iken, 9-E sınıfı öğrencileri duygu ve düşüncelerinde herhangi bir değişiklik olmadığı görüşündedirler. Bu araştırmada elde edilen sonuçlara göre, görsel sanatlar eğitimi dersinin sınıf dışında müze ortamlarıyla da desteklenmesi gerektiği önerilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Mercin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2008
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Mercin, L. (2008). GÖRSEL SANATLAR DERSİNİN MÜZE VE SINIF ORTAMINDA İŞLENİŞİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 325-336.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.