BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRİMİÇİ ORTAMDA EŞ-ZAMANLI VE EŞ-ZAMANSIZ İLETİŞİM PROFİLLERİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 25, 25 - 38, 01.08.2008

Öz

-

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket (2002). Eğitimde internet kullanımı, Ceren Tanıtım Ltd. ve BİTAV: İstanbul.
  • Demirli, Cihad (2002). “İnternet Tabanlı Öğretimin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Dixon, K. & Pelliccione, L. (2004). Reactions to online learning from novice students in two distinct programs. In R. Atkinson, C. McBeath, D. Jonas-Dwyer & R. Phillips (Eds), Beyond the comfort zone: Proceedings of the 21st ASCILITE Conference (pp. 255-262). Perth, 5-8 December. http://www.ascilite.org.au/conferences/perth04/procs/ dixon.html (Erişim tarihi: 06.11.2007)
  • Duman, Banu, Dede, Zeynep, Eryürekli, Akın. (2003). Her Şey İletişimle Başlar. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi36/duman.htm (Erişim tarihi: 02.01.2007)
  • İşman, Aytekin ve Eskicumalı, Ahmet. (2001). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Odabaşı, H. Ferhan. (2002). İnternet ve Çocuk. İstanbul.
  • RTUK, (2008) http://www.temiz-internet.com/sik-sorulan-sorular/sohbet-programlari.htm (Erişim Tarihi: 09.05.2008).
  • TÜBİTAK, (2001). http://basin.tubitak.gov.tr/bulten/bilten.htm (Erişim tarihi: 04.01.2008).
  • Wingate, Philippa. (2001). İnternet, (Çev. Selma İKİZ). TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
  • Yıldız, M. Cengiz, Bölükbaş, Kenan. (2003). “Sanal Sohbet:chat “, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (http://www.esosder.org).

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRİMİÇİ ORTAMDA EŞ-ZAMANLI VE EŞ-ZAMANSIZ İLETİŞİM PROFİLLERİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 25, 25 - 38, 01.08.2008

Öz

Toplumsal yaşamdaki bilgi akışı, teknolojik gelişimin beraberinde, her geçen gün artmaktadır. Bu artışı olumlu yönde etkileyen nedenlerin başında, bireylerin iletişim biçimlerindeki değişim gelmektedir (TUBİTAK, 2001) Günümüzde çevrimiçi ortam üzerinden eş-zamanlı ya da eş-zamansız iletişim kuran kullanıcıların sayısında artış görülmektedir. Bu artışın beraberinde iletişim biçimlerindeki değişim, geleceğin öğrenme ortamlarına ilişkin varsayımların ortaya konulabilmesi için incelenmesi gereken alanlar olarak düşünülmektedir. Yapılan çalışmada ilköğretim öğrencilerinin elektronik ortamlardaki iletişim profilleri incelenmiş ve gelecekte, bu alanda yapılabilecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket (2002). Eğitimde internet kullanımı, Ceren Tanıtım Ltd. ve BİTAV: İstanbul.
  • Demirli, Cihad (2002). “İnternet Tabanlı Öğretimin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Dixon, K. & Pelliccione, L. (2004). Reactions to online learning from novice students in two distinct programs. In R. Atkinson, C. McBeath, D. Jonas-Dwyer & R. Phillips (Eds), Beyond the comfort zone: Proceedings of the 21st ASCILITE Conference (pp. 255-262). Perth, 5-8 December. http://www.ascilite.org.au/conferences/perth04/procs/ dixon.html (Erişim tarihi: 06.11.2007)
  • Duman, Banu, Dede, Zeynep, Eryürekli, Akın. (2003). Her Şey İletişimle Başlar. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi36/duman.htm (Erişim tarihi: 02.01.2007)
  • İşman, Aytekin ve Eskicumalı, Ahmet. (2001). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Odabaşı, H. Ferhan. (2002). İnternet ve Çocuk. İstanbul.
  • RTUK, (2008) http://www.temiz-internet.com/sik-sorulan-sorular/sohbet-programlari.htm (Erişim Tarihi: 09.05.2008).
  • TÜBİTAK, (2001). http://basin.tubitak.gov.tr/bulten/bilten.htm (Erişim tarihi: 04.01.2008).
  • Wingate, Philippa. (2001). İnternet, (Çev. Selma İKİZ). TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
  • Yıldız, M. Cengiz, Bölükbaş, Kenan. (2003). “Sanal Sohbet:chat “, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (http://www.esosder.org).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhat Bahadır Kert Bu kişi benim

Asiye Kert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Kert, S. B., & Kert, A. (2008). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRİMİÇİ ORTAMDA EŞ-ZAMANLI VE EŞ-ZAMANSIZ İLETİŞİM PROFİLLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25), 25-38.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.