BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 25, 111 - 122, 01.08.2008

Öz

-

Kaynakça

  • Akbaşlı, Cavit ve Pilten, Önder (1999). İlköğretim Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Mikro Basım- Yayım-Dağıtım. Konya.
  • Binbaşıoğlu, Cavit (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim.(Yenilenmiş 3. Baskı). Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Çınar, İkram (2004). “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Bir Araştırma”: http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/Cinar.htm.
  • Dalka, Süreyya (2006). “Birleştirilmiş Sınıflı Köy Okullarının Problemleri ve Durum Tespiti: Doğubeyazıt Örneği”. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Bildiri Kitabı, Cilt 2. 415-420. Ankara.
  • Doğan, Ahmet R. (2000). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim.Uzun Yayınevi. Trabzon.
  • Erginer, Aysun (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Türkiye Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Erdem, A. Rıza (2002). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim.Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Gültekin Mehmet ve Ruhan Karadağ (2005). “İlköğretimde Birleştirilmiş Sınıflar, Taşımalı Eğitim ve Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Uygulamalarına Yönelik Araştırma Sonuçlarının Analizi”. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kongre Kitabı, Cilt 2.79-84. Denizli.
  • Gökçe, Erten (2003). “Gelişmiş Ülkelerde Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Uygulamaları”. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme, Cumhuriyet Üniversitesi Ulusal Sempozyumu. Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları: 8, 68-80. Sivas.
  • Özdaş, Kudret ve Naci Ekem (1993). “Üniversitelerimizin Fizik ve Fizik Öğretmenliği Programlarına Yerleştirilen Öğrencilerin Bu Programları Tercih Etme Durumları.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9: 131-145
  • Öztürk, Halil İbrahim (2002).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim.TAKAV Matbaacılık ve Yayıncılık A.Ş. Ankara.
  • Taşdemir, Mehmet (2000). Birleştirilmiş Sınıflarla Öğretim. Öğretmen El Kitabı (Gözden Geçirilmiş 4. Basım). Ocak Yayınları. Ankara.

İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 25, 111 - 122, 01.08.2008

Öz

Birleştirilmiş sınıflar öğretimi dersi eğitim fakültelerinde sınıf öğretmenliği programında son sınıfta
haftada iki saat olarak okutulan bir ders olmakla beraber mezun olan öğretmen adaylarının büyük bir
çoğunluğunun ilk ataması köy veya mezralara yapılmaktadır. Yani sınıf öğretmenleri, birleştirilmiş sınıflarda
öğretim yapan okullarda göreve başlamaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının haftada iki saat teorik olarak aldıkları
bir ders çerçevesinde bu uygulama ile ilgili öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmeleri oldukça zordur.
Araştırma için gerekli olan verilerin toplanmasında; araştırmacı tarafından uzman yardımı alınarak
geliştirilen “İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretime
İlişkin Görüşleri” ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama aracı, Likert tipi beşli derecelendirme sistemine uygun
olarak geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS (Statistics Package For Socials Sciences) paket programında
değerlendirilmiş olup, verilerin çözümünde yüzde, frekans, bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırma
sürecinde elde edilen verilerin istatistiksel analizleri sonucunda öğretmen adayları; birleştirilmiş sınıflar ile ilgili
bilgi ve becerilerinin yeterli olmadığı, fakülte öğrenimi sürecinde görmüş oldukları birleştirilmiş sınıflarda
öğretim dersinin mevcut haliyle bu alandaki bilgi ve becerilerinin belli bir düzeye ulaşmasına katkı
sağlamayacağı ve mezuniyet sonrası birleştirilmiş sınıflarda göreve başladıklarında öğrencilere nasıl
davranılacağını yeterince bilmedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaşlı, Cavit ve Pilten, Önder (1999). İlköğretim Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Mikro Basım- Yayım-Dağıtım. Konya.
  • Binbaşıoğlu, Cavit (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim.(Yenilenmiş 3. Baskı). Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Çınar, İkram (2004). “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Bir Araştırma”: http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/Cinar.htm.
  • Dalka, Süreyya (2006). “Birleştirilmiş Sınıflı Köy Okullarının Problemleri ve Durum Tespiti: Doğubeyazıt Örneği”. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Bildiri Kitabı, Cilt 2. 415-420. Ankara.
  • Doğan, Ahmet R. (2000). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim.Uzun Yayınevi. Trabzon.
  • Erginer, Aysun (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Türkiye Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Erdem, A. Rıza (2002). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim.Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Gültekin Mehmet ve Ruhan Karadağ (2005). “İlköğretimde Birleştirilmiş Sınıflar, Taşımalı Eğitim ve Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Uygulamalarına Yönelik Araştırma Sonuçlarının Analizi”. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kongre Kitabı, Cilt 2.79-84. Denizli.
  • Gökçe, Erten (2003). “Gelişmiş Ülkelerde Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Uygulamaları”. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme, Cumhuriyet Üniversitesi Ulusal Sempozyumu. Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları: 8, 68-80. Sivas.
  • Özdaş, Kudret ve Naci Ekem (1993). “Üniversitelerimizin Fizik ve Fizik Öğretmenliği Programlarına Yerleştirilen Öğrencilerin Bu Programları Tercih Etme Durumları.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9: 131-145
  • Öztürk, Halil İbrahim (2002).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim.TAKAV Matbaacılık ve Yayıncılık A.Ş. Ankara.
  • Taşdemir, Mehmet (2000). Birleştirilmiş Sınıflarla Öğretim. Öğretmen El Kitabı (Gözden Geçirilmiş 4. Basım). Ocak Yayınları. Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eyüp İzci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA İzci, E. (2008). İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25), 111-122.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.