-
Birleştirilmiş sınıflar öğretimi dersi eğitim fakültelerinde sınıf öğretmenliği programında son sınıfta
haftada iki saat olarak okutulan bir ders olmakla beraber mezun olan öğretmen adaylarının büyük bir
çoğunluğunun ilk ataması köy veya mezralara yapılmaktadır. Yani sınıf öğretmenleri, birleştirilmiş sınıflarda
öğretim yapan okullarda göreve başlamaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının haftada iki saat teorik olarak aldıkları
bir ders çerçevesinde bu uygulama ile ilgili öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmeleri oldukça zordur.
Araştırma için gerekli olan verilerin toplanmasında; araştırmacı tarafından uzman yardımı alınarak
geliştirilen “İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretime
İlişkin Görüşleri” ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama aracı, Likert tipi beşli derecelendirme sistemine uygun
olarak geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS (Statistics Package For Socials Sciences) paket programında
değerlendirilmiş olup, verilerin çözümünde yüzde, frekans, bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırma
sürecinde elde edilen verilerin istatistiksel analizleri sonucunda öğretmen adayları; birleştirilmiş sınıflar ile ilgili
bilgi ve becerilerinin yeterli olmadığı, fakülte öğrenimi sürecinde görmüş oldukları birleştirilmiş sınıflarda
öğretim dersinin mevcut haliyle bu alandaki bilgi ve becerilerinin belli bir düzeye ulaşmasına katkı
sağlamayacağı ve mezuniyet sonrası birleştirilmiş sınıflarda göreve başladıklarında öğrencilere nasıl
davranılacağını yeterince bilmedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birleştirilmiş sınıflarda öğretim İlköğretim Sınıf öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 25 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.