-
Bu makale literatür taraması yaparak pazarlama biliminin yakın tarihine ışık tutmaktadır. Özellikle Bilişim Teknolojileri başta olmak üzere sayısallaştırılmış teknolojik sistemler, parasının kıymetini bilen ve satın alma gücü yüksek iyi eğitimli ve kılı kırk yaran yeni müşteri profili, 1990’ların rekabetçi yönetim modeli Toplam Kalite Yönetiminin yerleşmesi, hizmet ekonomisinin büyümesi, rekabetin gittikçe kızışması ve müşteriyi elde tutmadaki etkisi ve nihayet pazarlamanın üretim etkin tanımlamasından müşteri odaklı olarak yeniden tanımlanması (klasik pazarlamadan ilişki yönetimine) ele alınmıştır. Aslında bu değişkenler İlişkisel Pazarlama kavramının itici gücünü oluşturuyorlar. Buradan hareketle Toplam İlişkisel Pazarlamanın tanımsal çerçevesi çizilmektedir
İlişkisel Pazarlama Pazarlama Toplam Kalite Yönetimi Toplam İlişkisel Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 25 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.