-
Türkiye’deki küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ)’in iç ve dış pazarlarda rekabet edebilmeleri için,
kaliteli mal ve hizmetleri optimum bir maliyetle üreterek etkin bir şekilde pazarlamaları gerekir. Bu açıdan bilgi
teknolojilerinin kullanımı son derece önemlidir.
Bu çalışma, sanayileşme sürecinde son zamanlarda hızlı gelişme gösteren Düzce ilindeki KOBİ’lerin,
bilgi teknolojilerini kullanım düzeyi ve bilgi teknolojilerinin firmalar üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmak
amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada anket metodu kullanılmıştır. Düzce ilinde faaliyet gösteren tüm KOBİ’lere
ulaşmak hedeflenmiştir. 58 işletmeden alınan anketler değerlendirmeye uygun bulunmuştur. Elde edilen veriler
SPSS 12.00 paket programında değerlendirilmiştir. İstatistiki analizlerle; Düzce’deki KOBİ’lerin faaliyet yılı,
sektör, personel sayısı, üretim sistem türü, tedarik pazarı, hedef pazarı, yabancı sermaye ortaklığı ve hukuki
yapılarına bağlı olarak bilgi teknolojilerine yaklaşım düzeylerinin farklılık gösterip göstermediği saptanmaya
çalışılmıştır. İstatistiki Analizlerde ANOVA, “t testi”, yüzde ve aritmetik ortalama metotları kullanılmıştır.
Yapılan analiz sonuçlarında KOBİ’lerin faaliyet yıllarına, personel sayılarına, tedarik pazarlarına ve hedef
pazarlarına göre bilgi teknolojilerine yaklaşımlarının farklılık gösterdiği saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 25 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.