-
Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme stilleri içerisinden tercih ettikleri baskın öğrenme stillerini
belirlemek, sınıf düzeyine ve cinsiyete göre farklılaşma olup olmadığını saptamak üzere yürütülmüş tarama
modelinde bir çalışmadır.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Öğretmenliği Anabilim
Dalında 2005-2006 öğretim döneminde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden
olmak üzere toplam 98 öğrenci seçkisiz olarak örnekleme alınmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Envanter sonucunda
elde edilen verilerin analizinde frekans, %, ki-kare, t testi ve ANOVA kullanılmıştır.
Bulgular, öğrencilerin yarıdan fazlasının (%57,1) özümseyen, %24,5’inin ayrıştıran, %13,3’ünün
değiştiren ve %5,1’inin yerleştiren öğrenme stilini tercih ettiklerini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 25 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.