-
Bir çalışanın çalıştığı kurumda gördüğü yanlış uygulamaları kamuoyuna duyurması, ya da kelimenin İngilizce ‘den çevrilmiş anlamıyla “ıslığı çalması ya da başka bir deyişle “ihbar etmesi” kurumlarda oldukça sık rastlanan bir olaydır. Oldukça yeni bir kavram olmasına rağmen, çalışanların bu hareketini tanımlayan, yollarını ve sonuçlarını ortaya koyan oldukça geniş bir literatür bulunmaktadır. Bu çalışmada hemşirelerin bu konuya eğilimleri, hangi nedenlerle bu yola başvurdukları ve bu hareketlerinin sonuçları incelenmektedir. Yapılan araştırma sonucunda insan sağlığının hemşireler için her şeyden önce geldiği ve yanlış gördükleri bir uygulamayı ihbar etmeleri halinde onlar açısından çoğunlukla olumsuz sonuçlar çıkmasına rağmen kararlarından vazgeçmedikleri ve sonuna kadar konunun takipçisi oldukları ortaya çıkmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 26 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.