BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GÜNCEL OLAYLARIN KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE HATIRDA TUTMA DÜZEYİNE ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 26, 170 - 185, 01.09.2008

Öz

-

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2002). Hayat bilgisi öğretimi. C. Öztürk ve D. Dilek, (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (2-11 ). Ankara: PEGEM Yayıncılık.
  • Anderman, E. ve Johnston, J. (1994). Motivational influences on adolescents’ current events knowledge. (Paper presented at the Annual Meeting of the society for research on Adolescence). San Diego, CA February 1994. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 381 420).
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları (Yedinci baskı). İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Demirtaş, A. ve Barth, J. L. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: Öğrenci kılavuzu. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Deveci, H. (2007). Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 7(1), 417-451.
  • Erden, M. (t.siz). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • Haas, M.E. ve Laughlin, M.A. (2000). Teaching current events: Its status in social studies today. (Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Assosication). New Orleans LA, April 24-28, 2000. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 440899).
  • Kabapınar, Y. ve Baysal, N. (2004). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimine yaşamın kendisini taşımak: Gazete haberinin kullanıldığı bir öğretimin tasarlanması ve değerlendirilmesi, 2nd International Balkan Education Congress Search Excellence in Education. 8-10 October, Edirne: Trakya University.
  • Kaltsounis, T. (1987). Teaching social studies in the elementary school the basics for citizenship. New Jersey: Englewood Cliffs.
  • MEB (2008). İlköğretim 4-8. sınıf öğretim programlarının öğrenme-öğretme süreçlerinde gazete kupürlerinden yararlanma. http//: ttkb.meb.gov.tr adresinden 14 Mart 2008 tarihinde alınmıştır.
  • Paykoç, F. (1987). Güncel olaylarla belirli gün ve haftaların öğretimi. B. Özer (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (44-60). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ünlüer, G. (2008). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Gözden Geçirilmiş 17. Baskı). Ankara:Yargı Yayınevi.
  • Wilson E. ve diğerleri. Teachers’ perspectives on incorporating current controversial issues into the curriculum. The International Social Studies Forum, 2 (1), 331-45, 1999. İnternetten 24.07.2006 tarihinde EBSCO veri tabanından alınmıştır.

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GÜNCEL OLAYLARIN KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE HATIRDA TUTMA DÜZEYİNE ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 26, 170 - 185, 01.09.2008

Öz

Sosyal Bilgiler öğretiminin iyi ve etkili vatandaş yetiştirme gibi temel amaçlarına ulaşabilmesi öğrencilerin dünü, bugünü ve geleceği anlamalarına yardımcı olmasını sağlayan güncel olayların kullanımını gündeme getirmektedir. Araştırmanın temel amacı, “Sosyal Bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisini” belirlemektir. Araştırmada, verilerin toplanmasında nicel ve nitel veri toplama yöntemleri birlikte kullanılarak karma yönteme yer verilmiştir. Araştırmada, Sosyal Bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisini” sınamak amacıyla deneme modellerinden “ön test-son test kontrol gruplu model” uygulanmıştır. Öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde güncel olayların kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek üzere açık uçlu bir anket uygulanmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde gruplar arası karşılaştırmalarda t testinden yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ile Sosyal Bilgiler dersinde, güncel olayların kullanımının öğrencilerin başarıları ve bilgileri hatırlama düzeylerini artırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrenciler Sosyal Bilgiler dersinde güncel olayların kullanımına ilişkin olumlu görüşler bildirmişlerdir

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2002). Hayat bilgisi öğretimi. C. Öztürk ve D. Dilek, (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (2-11 ). Ankara: PEGEM Yayıncılık.
  • Anderman, E. ve Johnston, J. (1994). Motivational influences on adolescents’ current events knowledge. (Paper presented at the Annual Meeting of the society for research on Adolescence). San Diego, CA February 1994. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 381 420).
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları (Yedinci baskı). İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Demirtaş, A. ve Barth, J. L. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: Öğrenci kılavuzu. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Deveci, H. (2007). Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 7(1), 417-451.
  • Erden, M. (t.siz). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • Haas, M.E. ve Laughlin, M.A. (2000). Teaching current events: Its status in social studies today. (Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Assosication). New Orleans LA, April 24-28, 2000. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 440899).
  • Kabapınar, Y. ve Baysal, N. (2004). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimine yaşamın kendisini taşımak: Gazete haberinin kullanıldığı bir öğretimin tasarlanması ve değerlendirilmesi, 2nd International Balkan Education Congress Search Excellence in Education. 8-10 October, Edirne: Trakya University.
  • Kaltsounis, T. (1987). Teaching social studies in the elementary school the basics for citizenship. New Jersey: Englewood Cliffs.
  • MEB (2008). İlköğretim 4-8. sınıf öğretim programlarının öğrenme-öğretme süreçlerinde gazete kupürlerinden yararlanma. http//: ttkb.meb.gov.tr adresinden 14 Mart 2008 tarihinde alınmıştır.
  • Paykoç, F. (1987). Güncel olaylarla belirli gün ve haftaların öğretimi. B. Özer (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (44-60). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ünlüer, G. (2008). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Gözden Geçirilmiş 17. Baskı). Ankara:Yargı Yayınevi.
  • Wilson E. ve diğerleri. Teachers’ perspectives on incorporating current controversial issues into the curriculum. The International Social Studies Forum, 2 (1), 331-45, 1999. İnternetten 24.07.2006 tarihinde EBSCO veri tabanından alınmıştır.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Arın Bu kişi benim

Handan Devec Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Arın, D., & Devec, H. (2008). SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GÜNCEL OLAYLARIN KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE HATIRDA TUTMA DÜZEYİNE ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 170-185.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.