BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZMİN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ YERİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 27, 1 - 17, 01.01.2009

Öz

-

TURİZMİN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ YERİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 27, 1 - 17, 01.01.2009

Öz

Turizm, özellikle ülkelere sağladığı ekonomik faydalar sebebiyle ilgi odağı durumundadır. Bu sebeple turizm literatüründe yapılan çalışmaların önemli bir kısmının turizmin ekonomik yönleriyle ilgili olduğu gözlenmektedir. Çok geniş bir turizm potansiyeline sahip olan Türkiye, sahip olduğu bu değerleri mümkün olduğunca değerlendirmeye çalışmış ve yapmış olduğu kalkınma planlarında turizme de yer vermiştir. Bu çalışmada, Türk turizminin cumhuriyet dönemi boyunca ülke ekonomisi üzerindeki etkileri incelenmiştir. İnceleme kapsamında turizmin toplam sabit sermaye içindeki payı, Turizm Bankası ve Kalkınma Bankası tarafından verilen krediler, turizm yatırımları için verilen kredilerin toplam krediler içindeki payı, turizm sektöründe verilen teşvik belgesi verilen projeler, turizmde yabancı sermaye izinleri, turizm gelirlerinin ihracat gelirlerine oranı ve turizm giderlerinin ithalat giderlerine oranı, turizm gelirlerinin GSMH içindeki payı, turizm gelir gider dengesi ve ortalama harcama, tesislerde konaklama ve geceleme sayıları, konaklama tesisleri ve yatak sayısı gibi temel ekonomik etkileri esas alınmıştır. Araştırmada planlı dönemde meydana gelen değişiklikler birbirleriyle karşılaştırılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kurban Ünlüönen Bu kişi benim

Ahmet Tayfun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Ünlüönen, K., & Tayfun, A. (2009). TURİZMİN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ YERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 1-17.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.