BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF QUIZZING ON LEARNING AS A TOOL OF ASSESSMENT

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 27, 202 - 210, 01.01.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Black, P.; Harrison, C.; Lee, C.; Marshall, B.; Wiliam, D. (2004) Inside the Black Box: Assessment for Learning in the Classroom. Phi Delta Kappan, September, 9-22.
  • Bilen, M. (1999) Plandan Uygulamaya Öğretim (Teaching from Planning to Practice). Ankara: Anı.
  • Eraut, M. (2004) A Wider Perspective on Assessment. Medical Education, 38, 803-804.
  • Erden, M. (1998) Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Introduction to Teacher Profession). İstanbul: Alkım.
  • Gosch, E. (2006) Tests Help What's Learnt Stay Learnt, The Australian, July 18, pg.6.
  • Gözütok, D. (2000) Öğretmenliğimi Geliştiriyorum (I Progress my Preceptorship), Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Hargreaves, E. (2005) Assessment for Learning? Thinking Outside the (Black) Box. Cambridge Journal of Education, Vol. 35, No. 2, 213-224.
  • Küçükahmet, L. (2005) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (Planning and Assessment in Teaching), Ankara: Nobel Yay.
  • Leahy, S.; Lyon, C.; Thompson, M.; Wiliam, D. (2005) Assessment Minute, Day by Day. Educational Leadership, November, 19-24.
  • Popham, W. J. (2006) Assessment for Learning: An Endangered Species?. Educational Leadership, February, 82-83.
  • Roediger, H. L. & Karpicke, J. D. (2006) Test-Enhanced Learning, Taking Memory Tests Improves Long-Term Retention. Psychological Science, Volume 17, Number 3, 249-255.
  • Rouseff-Baker, F. & Holm, A. (2004) Engaging Faculty and Students in Classroom Assessment of Learning, New Directions For Community Colleges, 126, 29-42.
  • Stiggins, R. J. (1999) Barriers to Effective Student Assessments. The Education Digest, February, 25- 30.
  • Vos, H. (2000) How to Assess for Improvement of Learning. European Journal of Engineering Education, Vol. 25, No. 3, 227-233.
  • Wetzel, J. (2005) Assessment is a Process not an End Result. Illinois Music Educator, Fall, 64-65.

THE EFFECT OF QUIZZING ON LEARNING AS A TOOL OF ASSESSMENT

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 27, 202 - 210, 01.01.2009

Öz

Değerlendirme, öğrenme sürecinden ayrılamaz ve öğrenmenin etkili değerlendirilmesi öğretime katkı sağlar. Öğrenme için değerlendirme, öğrenmenin değerlendirilmesinden farklıdır ve bu, öğrencilerin öğrenme seviyesini artırmada mükemmel bir yol olabilir. Araştırmanın amacı, ders öncesinde ve sonrasında quiz uygulamanın öğrencilerin öğrendikleri üzerinde etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın metodu deneyseldir. Deney ve kontrol grubu vardır. Bu araştırma fizik ve İngilizce derslerinde 9. sınıflarda yapılmıştır. Araştırma yapılmadan önce, ön-test uygulanmıştır. 9 C sınıfı kontrol grubudur. 9A sınıfı deney grubudur ve bu gruba her ders öncesinde ve sonrasında quiz uygulanmıştır. Uygulama üç hafta sürmüştür. Dördüncü hafta kontrol ve deney grubuna son-test uygulanmıştır. Ön-test ve son-test öncesinde öğrencilere hiçbir bilgi verilmemiştir. Verilerin değerlendirilmesi amacıyla ortalama ve standart sapma hesaplanmıştır. Ön-test ve son-test arasındaki farklılık quiz uygulamasının etkisi olarak kabul edilmiştir. Ön-test ve son-test arasındaki farklılığın anlamlılığı ttesti ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda quiz uygulamasının öğrenme üzerinde önemli derecede etkisinin olduğu bulunmuştur

Kaynakça

  • Black, P.; Harrison, C.; Lee, C.; Marshall, B.; Wiliam, D. (2004) Inside the Black Box: Assessment for Learning in the Classroom. Phi Delta Kappan, September, 9-22.
  • Bilen, M. (1999) Plandan Uygulamaya Öğretim (Teaching from Planning to Practice). Ankara: Anı.
  • Eraut, M. (2004) A Wider Perspective on Assessment. Medical Education, 38, 803-804.
  • Erden, M. (1998) Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Introduction to Teacher Profession). İstanbul: Alkım.
  • Gosch, E. (2006) Tests Help What's Learnt Stay Learnt, The Australian, July 18, pg.6.
  • Gözütok, D. (2000) Öğretmenliğimi Geliştiriyorum (I Progress my Preceptorship), Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Hargreaves, E. (2005) Assessment for Learning? Thinking Outside the (Black) Box. Cambridge Journal of Education, Vol. 35, No. 2, 213-224.
  • Küçükahmet, L. (2005) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (Planning and Assessment in Teaching), Ankara: Nobel Yay.
  • Leahy, S.; Lyon, C.; Thompson, M.; Wiliam, D. (2005) Assessment Minute, Day by Day. Educational Leadership, November, 19-24.
  • Popham, W. J. (2006) Assessment for Learning: An Endangered Species?. Educational Leadership, February, 82-83.
  • Roediger, H. L. & Karpicke, J. D. (2006) Test-Enhanced Learning, Taking Memory Tests Improves Long-Term Retention. Psychological Science, Volume 17, Number 3, 249-255.
  • Rouseff-Baker, F. & Holm, A. (2004) Engaging Faculty and Students in Classroom Assessment of Learning, New Directions For Community Colleges, 126, 29-42.
  • Stiggins, R. J. (1999) Barriers to Effective Student Assessments. The Education Digest, February, 25- 30.
  • Vos, H. (2000) How to Assess for Improvement of Learning. European Journal of Engineering Education, Vol. 25, No. 3, 227-233.
  • Wetzel, J. (2005) Assessment is a Process not an End Result. Illinois Music Educator, Fall, 64-65.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asım Arı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Arı, A. (2009). THE EFFECT OF QUIZZING ON LEARNING AS A TOOL OF ASSESSMENT. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 202-210.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.