BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESEL REKABETİN ZİHİNSEL İZDÜŞÜMÜ: KAVRAM SATMAK

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 28, 175 - 186, 01.02.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Bakan, İsmail; Büyükbeşe, Tuba ve Bedestenci, H. Çetin (2004), Örgüt Sırlarının Çözümünde Örgüt Kültürü Teorik ve Ampirik Yaklaşım, Aktüel Yayınları, İstanbul.
  • Barker, Gıllian (2001), “Büyücü Çırağı- Yenilikçiliği Esinlendirecek Eğitim”, Yenilikçiliğin Simyası, (Çev. Ahmet Kardam), MESS Yayınları, İstanbul.
  • Barnet, Richard J. ve Müller, Ronald E. (1976), Evrensel Soygun, Çokuluslu Şirketlerin Gücü, (Çev. Osman Deniztekin), E- Yayınları, Ankara.
  • Başaran, İbrahim Ethem (2000), Örgütsel Davranış İnsanın Üretim Gücü, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Bozgeyik, Abdullah (2005), Müşteri İlişkileri Yönetimi, Hayat Yayıncılık, İstanbul.
  • Capital Strategy Dergisi, (2007), “Önce İş Modelleri Değiştirilmeli”, Yıl.15, Sayı:2007/6.
  • Chao, Wan-Zu, (2005), Marketing Tools As Factors in Destination Image Formation, A Thesis, San Jose State University.
  • Coade, Neil (2002), Her Koşulda Yaratıcı Olmak, (Çev. Aydın Ekim Savran), Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Eren, Erol (2006), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Erdoğan, İlhan (1994), İşletmelerde Davranış, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Gardner, Howard (2004), Zihniyetleri Değiştirmek, (Çev. Ahmet Kardam), MESS Yayınları, MESS Yayın No: 438, İstanbul.
  • Gates, Bill (2000), Dijital Sinir Sistemiyle Düşünce Hızında Çalışmak, (Çev.Ali Cevat Akkoyunlu), Doğan Kitapçılık, A.Ş., İstanbul.
  • Güleç, Selami A.ve Yalçın, Azmi (2003), Elektronik İstila, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • Hamel, Gary (2000), Devrimin Başına Geçin, (Çev. Nurettin Elhüseyni), MESS Yayınları, İstanbul.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi (2008), Temel Pazarlama Bilgileri, ABP Yayınevi, İzmit.
  • Karalar, Rıdvan (2006), İşletme Yönetiminde Halkla İlişkiler, Yayınevi yok Eskişehir.
  • Kotler, Philip (2001), Dijital Çağda Pazarlama, Şubat Capital Dergisi Eki.
  • Levitt, Theodore (2004), “Marketing Myopia”, Harvard Business Review, July-August, pp.: 1-15.
  • Luecke, Richard (2008), Karar Almak, (Çev. Aslı Özer), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Mucuk, İsmet (2000), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 12.Basım, İstanbul.
  • Özmen, Şule (2003), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu e-Ticaret, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Porter, Michael (1997), “Yarının Avantajlarını Yaratmak”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev. Sinem Gül), Sabah Yayınları, İstanbul, ss.: 45-55.
  • Porter, Michael E. (2007), Rekabet Stratejisi, (Çev. Gülen Ulubilgen), Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Smith, Homer B. (1987), Satış ve Pazarlık, (Çev. Fatoş Alever), Rota Yayınları, İstanbul.
  • Tokol, Tuncer (1996), Pazarlama Yönetimi, Ceylan Matbaacılık, Bursa.
  • Yeniçeri, Özcan (2002), Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yurdakul, N. Başok, “İşletme Yönetiminde İki Stratejik Görev: İmaj -Marka Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi”, http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd8/sbd-8-15.pdf
  • Zeyrek, Mustafa, (2006) “Marketing Myopia”, http://pazarlamakosesi.blogspot.com/2006/12/marketing-myopia.html

KÜRESEL REKABETİN ZİHİNSEL İZDÜŞÜMÜ: KAVRAM SATMAK

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 28, 175 - 186, 01.02.2009

Öz

Bu çalışmada; küresel rekabet sürecinde kavram oluşturma ve bu kavramın hedef kitleye pazarlanmasının önemi ele alınmıştır. Çalışmada, küresel rekabetin pazarlama anlayışı üzerine etkileri, zihinsel pazar oluşturmada kavram satma stratejileri ve kavram satma sürecinin önündeki engellere ayrıntılı yer verilmiştir. Bu bağlamda kavram satma araçları; marka oluşturma, reklam, özdeyişler, bilgilendirme, söylenceler, moda yaratıcılığı, propaganda ve imaj yaratma başlıkları ile incelenirken, kavram satma eyleminin önündeki engeller ise; algı ve algıda seçicilik, alışkanlıklar, kavramsal baskı yoğunluğu, tutum ve davranışlar, pazarlama miyopluğu ve kavram satma eyleminin yetersizliği başlıkları altında incelenmiştir. Sonuç olarak kavram satmaya ilişkin literatür incelemesi yapılarak kavram satmaya kavramsal bir boyut kazandırılmıştır

Kaynakça

  • Bakan, İsmail; Büyükbeşe, Tuba ve Bedestenci, H. Çetin (2004), Örgüt Sırlarının Çözümünde Örgüt Kültürü Teorik ve Ampirik Yaklaşım, Aktüel Yayınları, İstanbul.
  • Barker, Gıllian (2001), “Büyücü Çırağı- Yenilikçiliği Esinlendirecek Eğitim”, Yenilikçiliğin Simyası, (Çev. Ahmet Kardam), MESS Yayınları, İstanbul.
  • Barnet, Richard J. ve Müller, Ronald E. (1976), Evrensel Soygun, Çokuluslu Şirketlerin Gücü, (Çev. Osman Deniztekin), E- Yayınları, Ankara.
  • Başaran, İbrahim Ethem (2000), Örgütsel Davranış İnsanın Üretim Gücü, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Bozgeyik, Abdullah (2005), Müşteri İlişkileri Yönetimi, Hayat Yayıncılık, İstanbul.
  • Capital Strategy Dergisi, (2007), “Önce İş Modelleri Değiştirilmeli”, Yıl.15, Sayı:2007/6.
  • Chao, Wan-Zu, (2005), Marketing Tools As Factors in Destination Image Formation, A Thesis, San Jose State University.
  • Coade, Neil (2002), Her Koşulda Yaratıcı Olmak, (Çev. Aydın Ekim Savran), Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Eren, Erol (2006), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Erdoğan, İlhan (1994), İşletmelerde Davranış, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Gardner, Howard (2004), Zihniyetleri Değiştirmek, (Çev. Ahmet Kardam), MESS Yayınları, MESS Yayın No: 438, İstanbul.
  • Gates, Bill (2000), Dijital Sinir Sistemiyle Düşünce Hızında Çalışmak, (Çev.Ali Cevat Akkoyunlu), Doğan Kitapçılık, A.Ş., İstanbul.
  • Güleç, Selami A.ve Yalçın, Azmi (2003), Elektronik İstila, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • Hamel, Gary (2000), Devrimin Başına Geçin, (Çev. Nurettin Elhüseyni), MESS Yayınları, İstanbul.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi (2008), Temel Pazarlama Bilgileri, ABP Yayınevi, İzmit.
  • Karalar, Rıdvan (2006), İşletme Yönetiminde Halkla İlişkiler, Yayınevi yok Eskişehir.
  • Kotler, Philip (2001), Dijital Çağda Pazarlama, Şubat Capital Dergisi Eki.
  • Levitt, Theodore (2004), “Marketing Myopia”, Harvard Business Review, July-August, pp.: 1-15.
  • Luecke, Richard (2008), Karar Almak, (Çev. Aslı Özer), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Mucuk, İsmet (2000), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 12.Basım, İstanbul.
  • Özmen, Şule (2003), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu e-Ticaret, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Porter, Michael (1997), “Yarının Avantajlarını Yaratmak”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev. Sinem Gül), Sabah Yayınları, İstanbul, ss.: 45-55.
  • Porter, Michael E. (2007), Rekabet Stratejisi, (Çev. Gülen Ulubilgen), Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Smith, Homer B. (1987), Satış ve Pazarlık, (Çev. Fatoş Alever), Rota Yayınları, İstanbul.
  • Tokol, Tuncer (1996), Pazarlama Yönetimi, Ceylan Matbaacılık, Bursa.
  • Yeniçeri, Özcan (2002), Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yurdakul, N. Başok, “İşletme Yönetiminde İki Stratejik Görev: İmaj -Marka Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi”, http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd8/sbd-8-15.pdf
  • Zeyrek, Mustafa, (2006) “Marketing Myopia”, http://pazarlamakosesi.blogspot.com/2006/12/marketing-myopia.html
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeliha Seçkin Bu kişi benim

Yavuz Demirel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Seçkin, Z., & Demirel, Y. (2009). KÜRESEL REKABETİN ZİHİNSEL İZDÜŞÜMÜ: KAVRAM SATMAK. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 175-186.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.