-
Çoğu Avrupa ülkesi ve hatta Amerika’da kadınların yöneticilik basamağında yükselmelerinde cinsiyet faktörü oldukça güç bir engel olarak görülmektedir. Kadınların yöneticilik basamağında yükselmesini engelleyen etmenler literatürde cam tavan sendromu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, cam tavan sendromunun yaşanmadığı Kuzey Kıbrıs’ta ilkokul kurumlarında görev yapan kadın yöneticilerin liderlik özellikleri araştırılmıştır. Okul yöneticilerinin liderlik özelliklerini ölçen 37 maddelik likert türünde bir anket geliştirilmiştir. Anket Kuzey Kıbrıs’ın Girne, Lefkoşa, Lefke, Gazimagusa ve Güzelyurt ilçelerinde toplam 217 ilkokulöğretmeninin görüşü alınarak uygulanmıştır. Amaca ulaşmak üzere öğretmenlerin cinsiyetine, mesleki kıdemlerine ve branşlarına göre okul yöneticilerinin liderlik özelliklerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Elde edilen istatistik bulgulara göre, Kuzey Kıbrıs’ta ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin cinsiyetine, hizmet yılına ve de branşına göre okul yöneticilerinin liderlik özelliklerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılık gözlenmemiştir. Her üç bulguda da adada görev yapan kadın okul yöneticilerinin liderlik vasıflarını sıklıkla yerine getirdikleri düşünülebilinir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 29 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.