-
Bu çalışmada; okul deneyimi dersi sırasında öğretmen adaylarının, staja gittikleri okullardaki uygulama öğretmenlerinin, tarih konularını işleyişleri ve öğretmenlerin kullandıkları yöntemler değerlendirilmeye çalışılmıştır. Uzman görüşü alınarak hazırlanan anket, 4 ayrı eğitim fakültesinden 250 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrenciler verdikleri cevaplarda; öğretmenlerin tarih konularını işlerken uygulanması beklenen aktif öğrenme yöntemlerini yeterine kullanmadığı ve genelde düz anlatım yöntemini kullandıklarını belirtmişlerdir. Bu çalışma sonucunda şu öneriler yapıldı: Uygulama öğretmenleri; öğretmen adaylarına plan hazırlama konusunda ve öğretmen, çalışma ve ders kitaplarından nasıl yararlanılacağını, çalışma yapraklarının nitelikli bir şekilde nasıl hazırlanacağını ve kullanılacağını örneklerle göstermelidir. Öğretmen adaylarının fakültede öğrendikleri farklı öğretim yöntem ve teknikleri, staja gittikleri okullarda uygulama imkânı verilmeli, bu yöntem ve tekniklerin uygulanması ile ilgili avantaj ve sınırlılıkları gözlemleme imkânı verilmelidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 30 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.