BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ, OKUL DENEYİMİNDEKİ UYGULAMA ÖĞRETMENLERİNİN TARİH KONULARINI İŞLEYİŞLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 30, 1 - 17, 01.04.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Aksu M.B. ve Demirtaş, H. (2006). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersine İlişkin Görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 7 Sayı:11, (3- 21).
  • Anşin, S. (2003). Alan Dışı Okul Deneyimi II Uygulamasının Kurumsal, Yöntemsel ve Güdüsel Sonuçları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, http://esosder.org/dergidetay.php?id=77. (erişim tarihi: 11.01.2009).
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerin Yansımaları, Milli Eğitim, 159, (181-194).
  • Bay E. ve Karakaya Ş. (2009). Öğretmen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Uygulamaların Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 28, (40-55).
  • Brickhouse, N. and Bodner, G. M. (1992). The beginning science teacher: Classroom narratives of convictions and constraints, Journal of Research in Science Teaching, 29(5), (471–485).
  • Bulunuz, N., Jarrett, O. S., Meyers, B. (2008). İki Örnek Olay Çalışması: ABD’deki İlköğretim Öğretmen Adaylarının Kavramsal Değişim Konusunda Öğrencilerle Gerçekleştirdikleri Alan Uygulamalarına Yaklaşımları, İlköğretim Online, 7(3), (640-655). [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr. (erişim tarihi: 11.01.2009).
  • Çetin, Ö.F., Bulut, H. (2002). Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin Uygulama Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları Tarafından Değerlendirilmesinin İncelenmesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi 4-2 (69-75).
  • Çetintaş, B. ve Genç, A. (2005). Almanca Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüş ve Deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, (75-84).
  • Demircioğlu İ. H. (2003). Tarih Uygulama Öğrencilerinin Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Okulları Hakkındaki Görüşleri: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13-1, (185-192).
  • Eraslan A. (2008). Fakülte-Okul İşbirliği Programı: Matematik Öğretmeni Adaylarının Okul Uygulama Dersi Üzerine Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34: (95-105).
  • Ersoy, A. F. ve Kaya, E. (2009). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının (2004) Uygulama Sürecine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17, 1 (71-86).
  • Gömleksiz, M. N., Mercin, L., Bulut, İ. ve Atan, U. (2006). Okul Deneyimi II. Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri (Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Eğitim Araştırmaları, 23, (148-158).
  • Gürel, Z., Şengül, S., Çorlu, M.A., Güven, İ. ve Aydın, E. (2002). Okul Deneyimi-I Dersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği ve Kazandırılan Davranışlar, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, (81-90).
  • Güven, İ. (2004). A qualitative study of perceptions of prospective social studies teachers towards school practices. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), (291–300).
  • Johnston, S. (1994). Experience is the best teacher; or is it? An ana1ysis of the role of experience in learning to teach. Journal of Teacher Education, 45 (3), (199-208).
  • Kiraz, E. (2002). Supervisimg Teachers' Function in Professional Development of Teacher Candidates during Preservice Education. Educational Sciences and Practice (Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi). 2, (183-196).
  • Oral, B. (2003). Öğretmenin Hizmet Öncesi ve Hizmet İçi Eğitimi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, http://esosder.org/dergidetay.php?id=107 (erişim tarihi: 11.01.2009).
  • Özdemir, A. Ş. Çanakçı, O. (2005). “Okul Deneyimi I” Dersinin Öğretmen Adaylarının Öğretim-Öğrenme Kavramlarına ve Öğretmen-Öğrenci Rollerine Bakış Açıları Üzerindeki Etkileri, İlköğretim- Online, 4(1), (73-80). [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Özerbaş, M. A. (2007). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığına Etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), (609-635).
  • Özmen, H. (2008). Okul Deneyimi - I ve Okul Deneyimi - II Derslerine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, (25-37).
  • Sakallı, M., Hürsen,Ç. ve Özçınar, Z. (2009). Öğretmen Adaylarının Gözlemine Göre Öğretmenlerin Öğretim http://www.wces2009.org/index.php/cjes/article/downloadSuppFile/13/20 tarihi:02.09.2009) Yöntemlerini Kullanma Sıklıkları, (erişim
  • Sevim, S., Ayas, A. (2002). Okul Deneyimi-I Etkinliklerinin Yeniden Düzenlenmesi ve Etkililiği, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002 ODTÜ, Bildiriler Kitabı II.Cilt, (1312-1317).
  • Tomlinson, P. (1994), Understanding Mentoring. London: Kogan Page.
  • Yiğit, N. & Alev, N. (2005). Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), (91-103).
  • YÖK. (1998). Fakülte-Okul İşbirliği. Ankara: YÖK/DB Yayınları.
  • (http:1): Turgut, M., Yılmaz, S. Firuzan, A. R. Okul Deneyimi Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma,http://www.universite-toplum.orgpdfpdf_UT_361.pdf (erişim tarihi: 25.12.2008).

ÖĞRETMEN ADAYLARININ, OKUL DENEYİMİNDEKİ UYGULAMA ÖĞRETMENLERİNİN TARİH KONULARINI İŞLEYİŞLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 30, 1 - 17, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmada; okul deneyimi dersi sırasında öğretmen adaylarının, staja gittikleri okullardaki uygulama öğretmenlerinin, tarih konularını işleyişleri ve öğretmenlerin kullandıkları yöntemler değerlendirilmeye çalışılmıştır. Uzman görüşü alınarak hazırlanan anket, 4 ayrı eğitim fakültesinden 250 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrenciler verdikleri cevaplarda; öğretmenlerin tarih konularını işlerken uygulanması beklenen aktif öğrenme yöntemlerini yeterine kullanmadığı ve genelde düz anlatım yöntemini kullandıklarını belirtmişlerdir. Bu çalışma sonucunda şu öneriler yapıldı: Uygulama öğretmenleri; öğretmen adaylarına plan hazırlama konusunda ve öğretmen, çalışma ve ders kitaplarından nasıl yararlanılacağını, çalışma yapraklarının nitelikli bir şekilde nasıl hazırlanacağını ve kullanılacağını örneklerle göstermelidir. Öğretmen adaylarının fakültede öğrendikleri farklı öğretim yöntem ve teknikleri, staja gittikleri okullarda uygulama imkânı verilmeli, bu yöntem ve tekniklerin uygulanması ile ilgili avantaj ve sınırlılıkları gözlemleme imkânı verilmelidir

Kaynakça

  • Aksu M.B. ve Demirtaş, H. (2006). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersine İlişkin Görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 7 Sayı:11, (3- 21).
  • Anşin, S. (2003). Alan Dışı Okul Deneyimi II Uygulamasının Kurumsal, Yöntemsel ve Güdüsel Sonuçları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, http://esosder.org/dergidetay.php?id=77. (erişim tarihi: 11.01.2009).
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerin Yansımaları, Milli Eğitim, 159, (181-194).
  • Bay E. ve Karakaya Ş. (2009). Öğretmen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Uygulamaların Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 28, (40-55).
  • Brickhouse, N. and Bodner, G. M. (1992). The beginning science teacher: Classroom narratives of convictions and constraints, Journal of Research in Science Teaching, 29(5), (471–485).
  • Bulunuz, N., Jarrett, O. S., Meyers, B. (2008). İki Örnek Olay Çalışması: ABD’deki İlköğretim Öğretmen Adaylarının Kavramsal Değişim Konusunda Öğrencilerle Gerçekleştirdikleri Alan Uygulamalarına Yaklaşımları, İlköğretim Online, 7(3), (640-655). [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr. (erişim tarihi: 11.01.2009).
  • Çetin, Ö.F., Bulut, H. (2002). Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin Uygulama Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları Tarafından Değerlendirilmesinin İncelenmesi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi 4-2 (69-75).
  • Çetintaş, B. ve Genç, A. (2005). Almanca Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüş ve Deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, (75-84).
  • Demircioğlu İ. H. (2003). Tarih Uygulama Öğrencilerinin Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Okulları Hakkındaki Görüşleri: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13-1, (185-192).
  • Eraslan A. (2008). Fakülte-Okul İşbirliği Programı: Matematik Öğretmeni Adaylarının Okul Uygulama Dersi Üzerine Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34: (95-105).
  • Ersoy, A. F. ve Kaya, E. (2009). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının (2004) Uygulama Sürecine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17, 1 (71-86).
  • Gömleksiz, M. N., Mercin, L., Bulut, İ. ve Atan, U. (2006). Okul Deneyimi II. Dersine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri (Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Eğitim Araştırmaları, 23, (148-158).
  • Gürel, Z., Şengül, S., Çorlu, M.A., Güven, İ. ve Aydın, E. (2002). Okul Deneyimi-I Dersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği ve Kazandırılan Davranışlar, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, (81-90).
  • Güven, İ. (2004). A qualitative study of perceptions of prospective social studies teachers towards school practices. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), (291–300).
  • Johnston, S. (1994). Experience is the best teacher; or is it? An ana1ysis of the role of experience in learning to teach. Journal of Teacher Education, 45 (3), (199-208).
  • Kiraz, E. (2002). Supervisimg Teachers' Function in Professional Development of Teacher Candidates during Preservice Education. Educational Sciences and Practice (Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi). 2, (183-196).
  • Oral, B. (2003). Öğretmenin Hizmet Öncesi ve Hizmet İçi Eğitimi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, http://esosder.org/dergidetay.php?id=107 (erişim tarihi: 11.01.2009).
  • Özdemir, A. Ş. Çanakçı, O. (2005). “Okul Deneyimi I” Dersinin Öğretmen Adaylarının Öğretim-Öğrenme Kavramlarına ve Öğretmen-Öğrenci Rollerine Bakış Açıları Üzerindeki Etkileri, İlköğretim- Online, 4(1), (73-80). [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Özerbaş, M. A. (2007). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığına Etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), (609-635).
  • Özmen, H. (2008). Okul Deneyimi - I ve Okul Deneyimi - II Derslerine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, (25-37).
  • Sakallı, M., Hürsen,Ç. ve Özçınar, Z. (2009). Öğretmen Adaylarının Gözlemine Göre Öğretmenlerin Öğretim http://www.wces2009.org/index.php/cjes/article/downloadSuppFile/13/20 tarihi:02.09.2009) Yöntemlerini Kullanma Sıklıkları, (erişim
  • Sevim, S., Ayas, A. (2002). Okul Deneyimi-I Etkinliklerinin Yeniden Düzenlenmesi ve Etkililiği, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002 ODTÜ, Bildiriler Kitabı II.Cilt, (1312-1317).
  • Tomlinson, P. (1994), Understanding Mentoring. London: Kogan Page.
  • Yiğit, N. & Alev, N. (2005). Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), (91-103).
  • YÖK. (1998). Fakülte-Okul İşbirliği. Ankara: YÖK/DB Yayınları.
  • (http:1): Turgut, M., Yılmaz, S. Firuzan, A. R. Okul Deneyimi Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma,http://www.universite-toplum.orgpdfpdf_UT_361.pdf (erişim tarihi: 25.12.2008).
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Ulusoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Ulusoy, K. (2009). ÖĞRETMEN ADAYLARININ, OKUL DENEYİMİNDEKİ UYGULAMA ÖĞRETMENLERİNİN TARİH KONULARINI İŞLEYİŞLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 1-17.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.