BibTex RIS Kaynak Göster

10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCAYA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 30, 79 - 91, 01.04.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Altunay, U. (2004), “Üniversite İngilizce Hazırlık Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutumlarıyla, Sınavlar, Okulun Fiziksel Koşulları ve Ders Programları ve Uygulanışı ile İlgili Görüşleri Arasındaki İlişkiler”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (6-9 Temmuz 2004), İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Baş, T. (2005), Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir? (3. Basım), Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Bayram, N. (2004), Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi, Bursa: Ezgi Kitabevi
  • Büyüköztürk, Ş. (2004), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (4. Basım), Ankara: Pegem A Yaıncılık
  • Demirbaş M ve Yağbasan R. (2004), “Fen Bilgisi Öğretiminde, Duyuşsal Özelliklerin Değerlendirilmesinin İşlevi ve Öğretim Süreci İçinde, Öğretmen Uygulamalarının Analizi Üzerine Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, Kırşahir.
  • Hanbay, O. (2007) “Etkin Öğrenme Modeline Dayalı İkinci Yabancı Dil Olarak Almancanın Bilişsel, Edimsel ve Duyuşsal Öğrenilmesine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Alman Dili Eğitimi ABD, Adana
  • Kara, A. (2003), “Duyuşsal Boyut Ağırlıklı Bir Programın Öğrencilerin Duyuşsal Gelişimine ve Akademik Başarısına Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD, Elazığ .
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2006), “Ortaöğretim Kurumları 10, 11 ve 12. Sınıf İkinci Yabancı Dil Almanca Dersi Öğretim Programı”, www.ttkb.meb.gov.tr, Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Neuner, G. ve Hufeisen, B. (2001), Mehrsprachigkeit und Tertiärsprachenlernen Erprobungsfassung)
  • Neuner, G. ve Koithan, U. (2001), Tertiärsprachen lehren und lernen Beispiele Deutsch nach Englisch, (Teil 2) Curriculumentwicklung für den ertiärsprachenunterricht, Kassel Neuner,
  • Neuner, G. ve Koithan, U. (2001), Tertiärsprachen lehren und lernen Beispiele Deutsch nach Englisch, (Teil 5.5) Mehrsprachigkeit im Anfangsunterricht, Kassel
  • Özbay, Y. (2004), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi (5. Basım), Ankara, Pegem A Yayıncılık

10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCAYA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 30, 79 - 91, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, Anadolu lisesi öğrencilerinin Almanca dersine yönelik tutumlarını saptamaktır. Bu saptama; alan, öğrencilerin cinsiyetleri ve ailelerin gelir düzeylerine göre yapılmıştır. Bu amaçla Hanbay’ın (2007) geliştirdiği “Almanca dersine ilişkin tutum ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Adıyaman Merkez Fatih ve GAP Anadolu liselerinin 10. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Veriler, bağımsız gruplar t-testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda alan ve ailelerin gelir düzeyleri açısından herhangi bir puan farkı görülmemiştir. Ancak, cinsiyete göre öğrencilerin tutumlarında kız öğrencilerin lehine bir durum saptanmıştır

Kaynakça

  • Altunay, U. (2004), “Üniversite İngilizce Hazırlık Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutumlarıyla, Sınavlar, Okulun Fiziksel Koşulları ve Ders Programları ve Uygulanışı ile İlgili Görüşleri Arasındaki İlişkiler”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (6-9 Temmuz 2004), İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Baş, T. (2005), Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir? (3. Basım), Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Bayram, N. (2004), Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi, Bursa: Ezgi Kitabevi
  • Büyüköztürk, Ş. (2004), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (4. Basım), Ankara: Pegem A Yaıncılık
  • Demirbaş M ve Yağbasan R. (2004), “Fen Bilgisi Öğretiminde, Duyuşsal Özelliklerin Değerlendirilmesinin İşlevi ve Öğretim Süreci İçinde, Öğretmen Uygulamalarının Analizi Üzerine Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, Kırşahir.
  • Hanbay, O. (2007) “Etkin Öğrenme Modeline Dayalı İkinci Yabancı Dil Olarak Almancanın Bilişsel, Edimsel ve Duyuşsal Öğrenilmesine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Alman Dili Eğitimi ABD, Adana
  • Kara, A. (2003), “Duyuşsal Boyut Ağırlıklı Bir Programın Öğrencilerin Duyuşsal Gelişimine ve Akademik Başarısına Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD, Elazığ .
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2006), “Ortaöğretim Kurumları 10, 11 ve 12. Sınıf İkinci Yabancı Dil Almanca Dersi Öğretim Programı”, www.ttkb.meb.gov.tr, Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Neuner, G. ve Hufeisen, B. (2001), Mehrsprachigkeit und Tertiärsprachenlernen Erprobungsfassung)
  • Neuner, G. ve Koithan, U. (2001), Tertiärsprachen lehren und lernen Beispiele Deutsch nach Englisch, (Teil 2) Curriculumentwicklung für den ertiärsprachenunterricht, Kassel Neuner,
  • Neuner, G. ve Koithan, U. (2001), Tertiärsprachen lehren und lernen Beispiele Deutsch nach Englisch, (Teil 5.5) Mehrsprachigkeit im Anfangsunterricht, Kassel
  • Özbay, Y. (2004), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi (5. Basım), Ankara, Pegem A Yayıncılık
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Hanbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Hanbay, O. (2009). 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCAYA YÖNELİK TUTUMLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 79-91.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.