BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 30, 92 - 102, 01.04.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Akgün, Ş. (2000). Öğretmen ve Adaylarına Fen Bilgisi Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Blumenfeld, P., Soloway, E. and Marx, R.A. (1991). Motivating Project Based Learning: Sustaining the Doing Supporting the Learner. Educational Psychologist, 26, 369-398.
  • Curtis, D. (2002). Power of Projects. Educational Leadership, 60 (1), 50-53.
  • Çakan, S. (2005). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Uygulandığı 6. Sınıf Matematik Dersine İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Erdem, M. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172- 179.
  • Erdem, A., Uzal, G., Sancar, M. ve Ersoy, Y. (2004). Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Yetkinliği-I: Ölçme Aracının Geliştirilmesi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hasan, O. E. (1985). An Investigation into factors affecting attitudes toward science of secondary school students in Jordan, Science Education, 69 (1), 3-8.
  • İzci, E., Özden, M. ve Tekin, A. (2008). Evaluation of New Primary Science and Technology Curriculum: Sample of Adıyaman, Journal of Turkish Science Education, 5 (2), 70-81.
  • McGrath, D. (2002). Getting Started With Project Based Learning. Learning and Leading With Technology, 30, 215-238.
  • Özden, M. (2009). Enhancing Prospective Teachers Development through Problem-Based Learning in Chemistry Education: Solutions and Properties, Asian Journal of Chemistry 21(5), 3671 – 3682.
  • Özden, M. (2008). An Investigation of Some Factors Affecting Attitudes toward Chemistry in University Education, Essays in Education, Special Edition, 90-99.
  • Özden, M. (2007). Problems with science and technology education in Turkey, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(2), 157-161.
  • Raghavan, K., Coken-Regev, S. and Strobel, S. A. (2001). Student Outcomes In A Local Systemic Change Project. School Science and Mathematics, 101, 268-281.
  • Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H.; M. Erol. (2001). Fizik Eğitiminde Projeye Dayalı Laboratuvar Çalışmalarına Yönelik Öğrenci Tutumları, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Sempozyumu,7-8 Eylül, İstanbul.
  • Solomon, G. (2003). Project Based Learning: A Primer. Technology and Learning, 23 (6), 17.
  • Talsma, V. L. (1996). Science Autobiographies: What do they tell us about Preservice Elemantary Teachers’ Attitudes Towards Science and Science Teaching? A paper presented at NARST Annual Meeting.
  • Winn, S. (1995). Learning by Doing: Teaching Research Methods Through Student Participation in A Commissioned, Studies in Higher Education, 20 (2), 203.
  • Wolk, S. (2001).What Should We Teach? The Benefits of Exploratory Time. Educational Leadership. 59 (2), 56-59.
  • Yenice, N. (2003). Proje Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimi-I Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Araştırma. Aydın: A.D.Ü. Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu Başkanlığı.
  • Young, B.J. and T. Kellogg (1993). Science Attitudes and Preparation of Preservice Elemantary Teachers, Science Education, 77 (3), 279-291.

ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 30, 92 - 102, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulları ikinci kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimi ile ilgili görüşlerini değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Adıyaman il merkezinde görev yapan ve “Fen ve Teknoloji Dersi”ni veren 111 öğretmene 18 maddeden oluşan proje tabanlı fen öğretimi tutum ölçeği ile kişisel bilgiler anketi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; frekans, aritmetik ortalama, yüzdelik, t-testi ve Anova testi kullanılmıştır. Sonuçlar “Fen ve Teknoloji Dersi” öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, fen bilgisi öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimine ilişkin görüşlerinde cinsiyetlerine, öğretmenlik deneyimlerine ve fen bilgisi öğretmenliği yetkinlik düzeyi inançlarına göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Elde edilen verilere göre, proje tabanlı öğrenmeden etkin bir şekilde yararlanılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Akgün, Ş. (2000). Öğretmen ve Adaylarına Fen Bilgisi Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Blumenfeld, P., Soloway, E. and Marx, R.A. (1991). Motivating Project Based Learning: Sustaining the Doing Supporting the Learner. Educational Psychologist, 26, 369-398.
  • Curtis, D. (2002). Power of Projects. Educational Leadership, 60 (1), 50-53.
  • Çakan, S. (2005). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Uygulandığı 6. Sınıf Matematik Dersine İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Erdem, M. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172- 179.
  • Erdem, A., Uzal, G., Sancar, M. ve Ersoy, Y. (2004). Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Yetkinliği-I: Ölçme Aracının Geliştirilmesi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hasan, O. E. (1985). An Investigation into factors affecting attitudes toward science of secondary school students in Jordan, Science Education, 69 (1), 3-8.
  • İzci, E., Özden, M. ve Tekin, A. (2008). Evaluation of New Primary Science and Technology Curriculum: Sample of Adıyaman, Journal of Turkish Science Education, 5 (2), 70-81.
  • McGrath, D. (2002). Getting Started With Project Based Learning. Learning and Leading With Technology, 30, 215-238.
  • Özden, M. (2009). Enhancing Prospective Teachers Development through Problem-Based Learning in Chemistry Education: Solutions and Properties, Asian Journal of Chemistry 21(5), 3671 – 3682.
  • Özden, M. (2008). An Investigation of Some Factors Affecting Attitudes toward Chemistry in University Education, Essays in Education, Special Edition, 90-99.
  • Özden, M. (2007). Problems with science and technology education in Turkey, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(2), 157-161.
  • Raghavan, K., Coken-Regev, S. and Strobel, S. A. (2001). Student Outcomes In A Local Systemic Change Project. School Science and Mathematics, 101, 268-281.
  • Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H.; M. Erol. (2001). Fizik Eğitiminde Projeye Dayalı Laboratuvar Çalışmalarına Yönelik Öğrenci Tutumları, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Sempozyumu,7-8 Eylül, İstanbul.
  • Solomon, G. (2003). Project Based Learning: A Primer. Technology and Learning, 23 (6), 17.
  • Talsma, V. L. (1996). Science Autobiographies: What do they tell us about Preservice Elemantary Teachers’ Attitudes Towards Science and Science Teaching? A paper presented at NARST Annual Meeting.
  • Winn, S. (1995). Learning by Doing: Teaching Research Methods Through Student Participation in A Commissioned, Studies in Higher Education, 20 (2), 203.
  • Wolk, S. (2001).What Should We Teach? The Benefits of Exploratory Time. Educational Leadership. 59 (2), 56-59.
  • Yenice, N. (2003). Proje Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimi-I Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Araştırma. Aydın: A.D.Ü. Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu Başkanlığı.
  • Young, B.J. and T. Kellogg (1993). Science Attitudes and Preparation of Preservice Elemantary Teachers, Science Education, 77 (3), 279-291.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Özden Bu kişi benim

Murat Aydın Bu kişi benim

Aytekin Erdem Bu kişi benim

Servet Ekmekçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Özden, M., Aydın, M., Erdem, A., Ekmekçi, S. (2009). ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 92-102.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.