-
Günümüzde öğrenci merkezli, öğrencilerin yeteneklerini en üst seviyeye çıkarmaya dayanan, öğretim sürecinin her safhasında teknoloji kullanımını gerektiren ve öğrencinin öğrenim sürecine aktif olarak katılımını öngören coğrafya öğretim programları ülkelerin ulusal öğretim programlarında her geçen dün daha fazla yer alırken, hızla değişen bu programlar birçok yeni öğretim metodu ve yaklaşımını da beraberinde getirmektedir. Bunlardan biri de öğrencinin öğrenme süreci sırasında olabildiğince aktif olduğu ve yaparak öğrenmeyi sağlayan proje temelli öğrenim yaklaşımıdır. Dünya’da CBS teknolojilerindeki gelişmeler ve CBS’nin öğretim programlarına entegrasyonunun her geçen gün daha da artması nedeniyle CBS, proje temelli eğitimde de yerini almaya başlamış ve buna yönelik olarak öğrencilerin katılımını öngören CBS temelli projeler geliştirilmeye başlanmıştır. Duruma Türkiye açısından bakıldığında, coğrafya eğitiminde CBS’nin proje temelli eğitimde kullanılması bir yana, coğrafya derslerinde proje temelli öğretimin yeni yeni kullanılmaya başlandığı görülmektedir. Bu çalışma, bir projenin aşamalarının neler olması gerektiğinden yola çıkarak CBS’nin proje temelli öğretime nasıl adapte edileceğini irdelemekte ve ortaöğretimde öğretmen ve öğrencilere CBS’nin proje temelli bir eğitim-öğretim sürecinde nasıl kullanılabileceği ile ilgili genel fikir vermesi açısından iki adet CBS tabanlı proje örneği sunmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 30 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.