Araştırma ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup veri toplamaya dayalıdır. Araştırmanın örneklemini Kilis ilinde bulunan 3 ilköğretim okulunda okuyan toplam 174 öğrenci oluşturmuştur. Elde edilen veriler spss 16.0 paket programı yardımıyla t-testi ve Anova uygulanarak analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarında anne ve babanın eğitim düzeyi ve ailenin sosyo-ekonomik seviyesi değişkenlerine göre herhangi bir farklılık görülmemiştir. Ancak cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarının erkek öğrenciler göre daha olumlu olduğu sonucu ortaya çıkmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 30 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.