BibTex RIS Kaynak Göster

PRIMARY SCHOOL TEACHERS' OPINIONS ABOUT ASSESSMENT PROCESS OF PRIMARY EDUCATION CURRICULUMS

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 1 - 27, 01.05.2010

Öz

Abstract
The aim of this study is to get primary school teachers' views about the assessment processes of primary education curriculums.
The study design is descriptive research model. The data was collected via puplic surveys. The sample of the study is composed of 511 primary school teachers working in 45 different schools in the city center, in towns and in villages in 2006-2007 education season. In the data analysis the data, frequency and percent analysis techniques and t-test analysis techniques were used. The results of the study show that primary school teachers think positive about the assessment processes at primary education curriculums, but they encounter some problems. The biggest problems arised in the process of assessment are crowded classes, economic difficulties, material difficulties and difficulty in having a contact with parents.
To consider teachers' concepts and their demands will contribute to evaluation process in practice.
Keywords: Primary school teacher, primary education curriculum, assessment

Kaynakça

  • Yalçınkaya, M. (2003) Sınıf içi istenmeyen davranışları ve yönetimine ilişkin stratejiler. Sınıf yönetimi. (Editör: Üre, Ö.): Konya. Mikro Yayınları.
  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Performans Değerlendirme Sürecindeki Değerlendirme Yöntemlerini Kullanabilme Yeterlilikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, TUBAV Bilim Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, s. 354-363.
  • Aslanoğlu, A. E. , Kutlu, Ö. (2003). Öğretimde Sunu Becerilerinin Değerlendirilmesinde Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrıc) Kullanılmasına İlişkin Bir Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 36, Sayı 1-2.
  • Ataman, M. (2007). Benzeşen ve Ayrışan Yönleriyle 1998 ve 2004 İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında (4. ve 5. Sınıflar) Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri ve Bunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. (Yayınlanmamış yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Atılgan, H. (drl). (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Bademci, V. (1998). Performans Değerlendirme(Ürün ve Süreç Değerlendirmesi Yapılan Öğrencilerin Erişi Düzeyleri İle İlgili Bir Araştırma). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Bahar, M., Hansell, M. ve Johnstone, A.H., (2000). Structural Communication Grids: An Assessment and Diagnostic Tool For Science Teachers, Journal of Biological Education, Cilt 2, Sayı 34, s. 87-89.
  • Birgin, O. (2008). Alternatif Bir Değerlendirme Yöntemi Olarak Portfolyo Değerlendirme Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, s. 1-24.
  • Bright, G.W. ve Joyner, J.M. (2007), Classroom Assessment in Middle Grades and High School Mathematics. http://www.fi.uu.nl/catch/ : (Açıklama: 29 mayıs 2007 ziyaret tarihidir.).
  • Browder, D., Delzell L. A., Flowers, C. Ve Spooner, F. (2005). Teachers' Perceptions of Alternate Assessments, Research & Practice for Persons with Severe Disabilities, Cilt 30, Sayı 2, s. 81-92.
  • Çalık, S. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma. 16. Eğitim Bilimleri Kongresi Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Tokat.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Deniz Kan, Ü. (2007). Okul Öncesi Eğitimde Değerlendirme Aracı Olarak Portfolyo, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 1, s. 169-178.
  • Ertürk,S. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fancourt, N. (2005). Challenges For Self-Assessment In Religious Education, British Journal of Religious Education, Cilt 27, Sayı 2, s. 115-125.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. A. ve Karacaoğlu, Ö.C. (2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlikleri Değerlendirme Sempozyumu Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Kayseri.
  • Değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını
  • Gözütok. D. (2003). Türkiye’de Program Geliştirme Çalışmaları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 160.
  • Graffam, B. (2003). Constructivism and Understanding: Implementing the Teaching for Understanding Framework, The Journal of Secondary Gifted Education, Cilt 15, Sayı 1, s. 13 22. Guskey, T.R. (2003). How Classroom Assessments Improve Teaching?, Educational Leadership.
  • Güleryüz, H. (2001). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Haris, K.L. ve James, R. (2006). Facilitating Rreflection on Assessment Policies and Practices: A Planning Framework For Educative Review of Assessment, Studies inLearning, Evaluation, Innovation and Development, Cilt 2, Sayı 3, s. 23-36.
  • Hazır Bıkmaz, F. (2006). Yeni İlköğretim Programları ve Öğretmenler, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 39, Sayı 1, s. 99-116.
  • İsman, A. (2005). Türk Eğitim Sisteminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi.
  • Karahan, U. (2007). Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Metodlarından Grid, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç ve Kavram Haritalarının Biyoloji Öğretiminde Uygulanması, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Longhurst, N ve Norton, L. (1997). Self-Assessment In Coursework Essays, Studies In Educational Evaluation, Cilt 23, Sayı 4, s. 319-330.
  • Norman, K. M. (1998). Investigation Of The Use Of Portfolios As An Alternative Assessment Procedure, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). The Universty Of Memphis.
  • Varıs, F. (1997). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayınları. Vural, M. (2005). İlköğretim Okulu Ders Programları ve Öğretim Kılavuzları. Erzurum: Yakutiye Yayıncılık.
  • Zimbicki, D. (2007). Walden Universty, Examining the Effects of Alternative Assessment on Student Motivation and Self-Efficacy. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Walden Universty.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ DEĞERLENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 1 - 27, 01.05.2010

Öz

Öz
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim I. kademe programlarındaki değerlendirme sürecine ilişkin görüşlerinin alınmasıdır.
Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmaya ait veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2006-2007 öğretim yılında il merkezinde, ilçe merkezinde ve köylerde 45 farklı ilköğretim okulunda görev yapan 511 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde yüzde-frekans hesaplamaları ile t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; programlardaki değerlendirme yöntemlerinin yararlı olduğu düşünülmekte, ancak bazı sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu sıkıntıların başında, maddi külfet, zaman sıkıntısı, sınıf mevcutlarının kalabalık olması, veliler ile zor iletişime geçilmesi ve materyal sıkıntısı gelmektedir.
Öğretmenlerin görüş ve ihtiyaçlarının dikkate alınması değerlendirme sürecinin uygulanmasına olumlu katkılar sağlayacaktır.
Anahtar Kelimeler: Sınıf öğretmeni, ilköğretim programı, değerlendirme

Kaynakça

  • Yalçınkaya, M. (2003) Sınıf içi istenmeyen davranışları ve yönetimine ilişkin stratejiler. Sınıf yönetimi. (Editör: Üre, Ö.): Konya. Mikro Yayınları.
  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Performans Değerlendirme Sürecindeki Değerlendirme Yöntemlerini Kullanabilme Yeterlilikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, TUBAV Bilim Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, s. 354-363.
  • Aslanoğlu, A. E. , Kutlu, Ö. (2003). Öğretimde Sunu Becerilerinin Değerlendirilmesinde Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrıc) Kullanılmasına İlişkin Bir Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 36, Sayı 1-2.
  • Ataman, M. (2007). Benzeşen ve Ayrışan Yönleriyle 1998 ve 2004 İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında (4. ve 5. Sınıflar) Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri ve Bunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. (Yayınlanmamış yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Atılgan, H. (drl). (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Bademci, V. (1998). Performans Değerlendirme(Ürün ve Süreç Değerlendirmesi Yapılan Öğrencilerin Erişi Düzeyleri İle İlgili Bir Araştırma). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Bahar, M., Hansell, M. ve Johnstone, A.H., (2000). Structural Communication Grids: An Assessment and Diagnostic Tool For Science Teachers, Journal of Biological Education, Cilt 2, Sayı 34, s. 87-89.
  • Birgin, O. (2008). Alternatif Bir Değerlendirme Yöntemi Olarak Portfolyo Değerlendirme Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, s. 1-24.
  • Bright, G.W. ve Joyner, J.M. (2007), Classroom Assessment in Middle Grades and High School Mathematics. http://www.fi.uu.nl/catch/ : (Açıklama: 29 mayıs 2007 ziyaret tarihidir.).
  • Browder, D., Delzell L. A., Flowers, C. Ve Spooner, F. (2005). Teachers' Perceptions of Alternate Assessments, Research & Practice for Persons with Severe Disabilities, Cilt 30, Sayı 2, s. 81-92.
  • Çalık, S. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma. 16. Eğitim Bilimleri Kongresi Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Tokat.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Deniz Kan, Ü. (2007). Okul Öncesi Eğitimde Değerlendirme Aracı Olarak Portfolyo, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 1, s. 169-178.
  • Ertürk,S. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fancourt, N. (2005). Challenges For Self-Assessment In Religious Education, British Journal of Religious Education, Cilt 27, Sayı 2, s. 115-125.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. A. ve Karacaoğlu, Ö.C. (2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlikleri Değerlendirme Sempozyumu Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Kayseri.
  • Değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını
  • Gözütok. D. (2003). Türkiye’de Program Geliştirme Çalışmaları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 160.
  • Graffam, B. (2003). Constructivism and Understanding: Implementing the Teaching for Understanding Framework, The Journal of Secondary Gifted Education, Cilt 15, Sayı 1, s. 13 22. Guskey, T.R. (2003). How Classroom Assessments Improve Teaching?, Educational Leadership.
  • Güleryüz, H. (2001). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Haris, K.L. ve James, R. (2006). Facilitating Rreflection on Assessment Policies and Practices: A Planning Framework For Educative Review of Assessment, Studies inLearning, Evaluation, Innovation and Development, Cilt 2, Sayı 3, s. 23-36.
  • Hazır Bıkmaz, F. (2006). Yeni İlköğretim Programları ve Öğretmenler, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 39, Sayı 1, s. 99-116.
  • İsman, A. (2005). Türk Eğitim Sisteminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi.
  • Karahan, U. (2007). Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Metodlarından Grid, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç ve Kavram Haritalarının Biyoloji Öğretiminde Uygulanması, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Longhurst, N ve Norton, L. (1997). Self-Assessment In Coursework Essays, Studies In Educational Evaluation, Cilt 23, Sayı 4, s. 319-330.
  • Norman, K. M. (1998). Investigation Of The Use Of Portfolios As An Alternative Assessment Procedure, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). The Universty Of Memphis.
  • Varıs, F. (1997). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayınları. Vural, M. (2005). İlköğretim Okulu Ders Programları ve Öğretim Kılavuzları. Erzurum: Yakutiye Yayıncılık.
  • Zimbicki, D. (2007). Walden Universty, Examining the Effects of Alternative Assessment on Student Motivation and Self-Efficacy. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Walden Universty.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M.bahattin Acat Bu kişi benim

Ebru Demir Uzunkol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Acat, M., & Uzunkol, E. D. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ DEĞERLENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 1-27.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.