BibTex RIS Kaynak Göster

As a Tool for Training Teacher in Service, Supervision

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 41 - 52, 01.05.2010

Öz

Abstract
This paper is at the literature review model. In the article, a field literature review was done. This review was about in service training, the necessity of in service training, in service training's importance and, objectives, and supervision and using supervision as a tool for in service training. In the light of the information obtained from this review, in terms of organizational and teacher perspective; the advantages of training teacher with supervision in in-service training was discussed. Considering inspection process with in service training understanding, making inspection plan with this understanding, and having communication, establishing relationships with teachers within this understanding's importance is discussed. As a result, supervision process made within in-service training understanding is expected to be more efficient in terms of education organization and teachers.
Key Words: Teacher, supervisor, in-service training, supervision.

Kaynakça

  • Aydın, İ., (2005). Öğretimde denetim: Durum saptama değerlendirme ve geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aydın, M., (1993). Çağdaş eğitim denetimi, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Aydın, İ. (2005). Öğretimde denetim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 147: 66-69.
  • Başar, H. (1995). Eğitim denetçisi, Ankara: Pegem Yayın NO: 19.
  • Başaran İ. E., (1994). Türkiye eğitim sistemi, Ankara.
  • Boydak, M. (1995). İngiltere’deki hizmetiçi eğitim uygulamaları, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 1-2,: 29-35
  • Butler, J. A. (1992) Staff development, http://www.nwrel.org/scpd/sirs/6/cu12.html (Erişim: 06.02.2008).
  • Cengiz, C. (1992). Milli Eğitim Bakanlığı bakanlık müfettişlerinin yetiştirilmesi, Ankara: MEB Basımevi.
  • Çelik, V. (1997). Okul kültürü ve yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirtaş, H. & Güneş, H.(2006). Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Glickman, C. D., (1990). Supervision of instruction: A developmental approach, Massachusetts: Allyn and Brown.
  • Kestane, D. (2001). Modern kamu yönetiminin tamamlayıcı bir unsuru olarak hizmet içi eğitim ve Türk kamu kesiminde sistemin görünümü” Maliye Dergisi, Sayı 136: 36-48.
  • Saban, A., (2000). Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 145: 25-30.
  • Sarı, D. (2005). İlköğretim okulları ve denetim, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl 6, Sayı 64-65 & http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi64-65/index-sari.htm (Erişim: 05.02.2008)
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 149: 12-18.
  • Taymaz, A.H. (1992) Hizmet içi eğitim, Ankara: Pegem Yayın No:3.
  • Taymaz, A. H. (2005) Eğitim sisteminde teftiş, Ankara Pegem A Yayınları.
  • Tortop, N., Aykaç, B., Yayman, H. & Özer, M. A., (2007). İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uçar, R. & İpek, C. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 3, Sayı: 1: 34-53, Wilcox, B. (2000). Making school inspection visits more effective. http://unesdoc.
  • unesco.org/images/0012/001202/120289e.pdf (Erişim: 05.02.2008).
  • Yalın, H. İ. (1999). Hizmet içi eğitim var olan ya da ilerde çözülmesi gerekecek bir problem için yapılır, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:13: 29-30.
  • Yee-Wan, C. (2001). Teachers’ perceptions of ' quality assurance inspection in relation to school improvement: A case study, University of Hong Kong (Unpublished Master Thesis).
  • Zeigel, W H (1927). The helping teacher service, Peabody Journal of Education, Vol. 5 (2) : 109-112.

Öğretmeni Hizmet İçinde Yetiştirmenin Bir Aracı Olarak Denetim

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 41 - 52, 01.05.2010

Öz

Öz
Bu makale alan yazın taraması modelindedir. Makalede hizmet içi eğitim, hizmet içi eğitimin gerekliliği, önemi, amaçları, denetim ve denetimin bir hizmet içi eğitim aracı olarak kullanılmasına yönelik olarak alan yazın taraması yapılmıştır. Elde edilen bilgiler ışığında denetim yolu ile öğretmeni hizmet içerisinde eğitmenin örgütsel açıdan ve öğretmen açısında getirileri tartışılmıştır. Denetim sürecinin hizmet içi eğitim anlayışı ile ele alınmasının, denetim planlamasının bu anlayış doğrultusunda yapılmasının ve denetim sürecinde bu anlayış doğrultusunda öğretmenle iletişim sağlanmasının ve ilişki kurulmasının önemi araştırılmıştır. Sonuç olarak, hizmet içi eğitim anlayışı ile gerçekleştirilen denetim sürecinin hem eğitim örgütü hem de öğretmen açısından daha verimli olması beklenmektedir.
Anahtar Sözcükler: Öğretmen, denetmen, hizmet içi eğitim, denetim.

Kaynakça

  • Aydın, İ., (2005). Öğretimde denetim: Durum saptama değerlendirme ve geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aydın, M., (1993). Çağdaş eğitim denetimi, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Aydın, İ. (2005). Öğretimde denetim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 147: 66-69.
  • Başar, H. (1995). Eğitim denetçisi, Ankara: Pegem Yayın NO: 19.
  • Başaran İ. E., (1994). Türkiye eğitim sistemi, Ankara.
  • Boydak, M. (1995). İngiltere’deki hizmetiçi eğitim uygulamaları, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 1-2,: 29-35
  • Butler, J. A. (1992) Staff development, http://www.nwrel.org/scpd/sirs/6/cu12.html (Erişim: 06.02.2008).
  • Cengiz, C. (1992). Milli Eğitim Bakanlığı bakanlık müfettişlerinin yetiştirilmesi, Ankara: MEB Basımevi.
  • Çelik, V. (1997). Okul kültürü ve yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirtaş, H. & Güneş, H.(2006). Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Glickman, C. D., (1990). Supervision of instruction: A developmental approach, Massachusetts: Allyn and Brown.
  • Kestane, D. (2001). Modern kamu yönetiminin tamamlayıcı bir unsuru olarak hizmet içi eğitim ve Türk kamu kesiminde sistemin görünümü” Maliye Dergisi, Sayı 136: 36-48.
  • Saban, A., (2000). Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 145: 25-30.
  • Sarı, D. (2005). İlköğretim okulları ve denetim, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl 6, Sayı 64-65 & http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi64-65/index-sari.htm (Erişim: 05.02.2008)
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 149: 12-18.
  • Taymaz, A.H. (1992) Hizmet içi eğitim, Ankara: Pegem Yayın No:3.
  • Taymaz, A. H. (2005) Eğitim sisteminde teftiş, Ankara Pegem A Yayınları.
  • Tortop, N., Aykaç, B., Yayman, H. & Özer, M. A., (2007). İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uçar, R. & İpek, C. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 3, Sayı: 1: 34-53, Wilcox, B. (2000). Making school inspection visits more effective. http://unesdoc.
  • unesco.org/images/0012/001202/120289e.pdf (Erişim: 05.02.2008).
  • Yalın, H. İ. (1999). Hizmet içi eğitim var olan ya da ilerde çözülmesi gerekecek bir problem için yapılır, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:13: 29-30.
  • Yee-Wan, C. (2001). Teachers’ perceptions of ' quality assurance inspection in relation to school improvement: A case study, University of Hong Kong (Unpublished Master Thesis).
  • Zeigel, W H (1927). The helping teacher service, Peabody Journal of Education, Vol. 5 (2) : 109-112.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülfü Demirtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Demirtaş, Z. (2010). Öğretmeni Hizmet İçinde Yetiştirmenin Bir Aracı Olarak Denetim. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 41-52.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.