BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF ROUNDHOUSE DIAGRAMS ON THE SUCCESS IN LEARNING

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 118 - 139, 01.05.2010

Öz

ABSTRACT
This study was made in order to determine the effect of roundhouse diagram on the success in learning of force and motion unit, at 7th grade primary school student. For this reason, in this study, experimental and control groups were used with a semi-empirical method. Research was done with a total of 372 students studying at 7th grade in four different primary schools. While Students in the control group (N=189) were learning the unit within the scope of subjects in the constructivist curriculum activities, students in the experimental group (N = 183) were trying to learn the unit with roundhouse diagram along with the constructivist learning activities. Student's knowledge on "Force and Motion" was measured by an achievement test. The data obtained were calculated using t-test, and thus, the experiment group students than control group students were found to be more successful.
Key Words: Science and technology education, Roundhouse diagram, Force and motion.

Kaynakça

  • Ausubel, D. P., 1968. The Psychology of Meaningful Verbal Learning. Grune and Stratton, Inc., New York.
  • Bora, N. D., Çakıroğlu, J., Tekkaya, C., 2006. Sinir sistemi konusunun kavram çarkı ile öğretimi. Eğitim ve Bilim, 31(141): 32-39.
  • Çepni, S., 1997. Lise fizik I ders kitabında öğrencilerin anlamakta zorluk çektikleri anahtar kavramların tespiti. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(15).
  • Çepni, S., 2001. Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset, Trabzon.
  • Dilber, R., 2006. Fizik Öğretiminde Analoji Kullanımının ve Kavramsal Değişim Metinlerinin Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması (Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Gürol, M., 2002. Eğitim teknolojisinde yeni paradigma: oluşturmacılık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1): 159-183.
  • Hackney, M. W., Ward, R. E., 2002. How-to-learn biology via roundhouse diagrams. The American Biology Teacher, 64(7): 525-533.
  • Kurt, S., Akdeniz, A. R., 2004. Farklı düzeylerdeki öğrencilerde kuvvet kavramı ile ilgili yanılgılar. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. pp.1931-1950.
  • Özsevgeç, T., 2006. Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5 E modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2): 36-48.
  • Ward, R. E., Wandersee, J., 2001. Visualizing science using the Roundhouse diagram. Science Scope, 24(4): 17-21.
  • Ward, R. E., Wandersee, J. H., 2002a. Struggling to understand abstract science topics: a roundhouse diagram-based study. International Journal of Science Education, 24(6): 575-591.
  • Ward, R. E., Wandersee, J. H., 2002b. Students' perceptions of roundhouse diagramming: a middle-school viewpoint. International Journal of Science Education, 24(2): 205-225. EKLER
  • EK 1- Kuvvet ve Hareket Başarı Testi

KAVRAM ÇARKI DİYAGRAMININ ÖĞRENME BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 118 - 139, 01.05.2010

Öz

ÖZ
Bu çalışma; kavram çarkının, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin "kuvvet ve hareket" konusunu öğrenmedeki başarılarına olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bunun için çalışmada, deney ve kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, 4 farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 372 öğrenci ile yapılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler (N=189), konuyu, yapılandırmacı öğretim programında öngörülen etkinlikler kapsamında öğrenirken, deney grubundaki öğrenciler (N=183), yapılandırmacı öğrenme etkinliklerinin yanında kavram çarkı tekniğini de kullanarak konuyu öğrenmeye çalışmışlardır. Öğrencilerin konu ile ilgili bilgileri, "Kuvvet ve Hareket Başarı Testi" ile ölçülmüştür. Elde edilen veriler, t-testi kullanılarak çözümlenmiş ve böylelikle, deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha çok başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Fen ve teknoloji eğitimi, Kavram çarkı diyagramı, Kuvvet ve hareket.

Kaynakça

  • Ausubel, D. P., 1968. The Psychology of Meaningful Verbal Learning. Grune and Stratton, Inc., New York.
  • Bora, N. D., Çakıroğlu, J., Tekkaya, C., 2006. Sinir sistemi konusunun kavram çarkı ile öğretimi. Eğitim ve Bilim, 31(141): 32-39.
  • Çepni, S., 1997. Lise fizik I ders kitabında öğrencilerin anlamakta zorluk çektikleri anahtar kavramların tespiti. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(15).
  • Çepni, S., 2001. Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset, Trabzon.
  • Dilber, R., 2006. Fizik Öğretiminde Analoji Kullanımının ve Kavramsal Değişim Metinlerinin Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması (Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Gürol, M., 2002. Eğitim teknolojisinde yeni paradigma: oluşturmacılık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1): 159-183.
  • Hackney, M. W., Ward, R. E., 2002. How-to-learn biology via roundhouse diagrams. The American Biology Teacher, 64(7): 525-533.
  • Kurt, S., Akdeniz, A. R., 2004. Farklı düzeylerdeki öğrencilerde kuvvet kavramı ile ilgili yanılgılar. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. pp.1931-1950.
  • Özsevgeç, T., 2006. Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5 E modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2): 36-48.
  • Ward, R. E., Wandersee, J., 2001. Visualizing science using the Roundhouse diagram. Science Scope, 24(4): 17-21.
  • Ward, R. E., Wandersee, J. H., 2002a. Struggling to understand abstract science topics: a roundhouse diagram-based study. International Journal of Science Education, 24(6): 575-591.
  • Ward, R. E., Wandersee, J. H., 2002b. Students' perceptions of roundhouse diagramming: a middle-school viewpoint. International Journal of Science Education, 24(2): 205-225. EKLER
  • EK 1- Kuvvet ve Hareket Başarı Testi
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salim Orak Bu kişi benim

Ferhat Ermiş

Mustafa Yeşilyurt Bu kişi benim

Ömer Faruk Keser Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Orak, S., Ermiş, F., Yeşilyurt, M., Keser, Ö. F. (2010). KAVRAM ÇARKI DİYAGRAMININ ÖĞRENME BAŞARISINA ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 118-139.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.