ABSTRACT
The period of Reforms was one of the most important time because some important changes were carried out in the Ottoman political life during this period. In this period, the thought of Ottomanism was the main idea and it was felt in very area. Education was one of the most important area in which the Ottomanism was felt and seen. While radical changing living in education, the idea of Ottomanism had a great influence in this changing. This thought formed the foundation of broadening the rights of non-Muslims in the education area and the opinion of National Education.
Key Words: Reforms, Ottoman, Ottomanism, Education, Non-Muslim
Öz
Tanzimat dönemi Osmanlı yapısında önemli değişimin yaşandığı bir zaman dilimidir. Dönemde hâkim olan temel düşünce Osmanlıcılık, her alanda da kendisini hissettirmiştir. Osmanlıcılığın en fazla görüldüğü ve hissedildiği alanların başında eğitim gelmektedir. Eğitim'de köklü bir değişim ve dönüşüm yaşanırken, bu değişimdeki Osmanlıcılığın önemli bir yeri vardır. Bu düşünce; gayrimüslimlerin eğitim alanındaki haklarının genişletilmesine ve Milli Eğitim anlayışının temelini oluşturmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Tanzimat, Osmanlı, Osmanlıcılık, Eğitim, Gayrimüslim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 31 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.