BibTex RIS Kaynak Göster

BRAND IMAGE VALUE ON LOYALTY SORT: A PRACTISE IN İSTANBUL AND GAZIANTEP CITIES

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 32, 171 - 198, 01.06.2010

Öz

ABSTRACT
The studies trowards brand image have become widespread today. This research included pluralistic methodology: First , focus groups method was used to take qualitative research's survey, sampling and methodology. In tnhe second, a survey study was used to attain brand image factor analysis of 239 attendees. Survey!s results were coded by using SPSS program. Factor analysis and reliability analysis were established by using data frequancies and percentage of distributions.
The findings indicate that, the physical and emotional compenents of brand image have effects on purchasing and intending use of white goods. The results of the research have significant implications to expose important legends for the threee whitegood focused companies brands (Arçelik A.Ş.-Arçelik, BSH Group-Bosch and Vestel A.Ş.-Vestel) which included in Turkey's Top 500 Industrial Enterprises. This research builts up that, by using brand image strategies written on literature would help these companies to administrate brand image strategies for target market. Managerial and research implications may be drawn based on these results.

SADAKATE GİDEN YOLDA MARKA İMAJININ DEĞERİ; İSTANBUL VE GAZİANTEP İLLERİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 32, 171 - 198, 01.06.2010

Öz

ÖZ
Marka imajı konusuna yönelik çalışmalar günümüzde yaygınlaşmıştır. Bu araştırma karma bir yöntemi kapsamaktadır. Öncelikle odak grup görüşmesinden faydalanılarak, nicel araştırmanın anketlerinin oluşturulmasında yararlı olabilecek bilgiler ve nicel araştırmanın örneklem yapısı ve yöntemine ışık tutan bilgiler elde edilmiştir. İkinci olarak marka imajı faktörünün analiz edilebilmesi amacıyla nicel veri toplama aracı olarak anket yönteminden yararlanılmış, 239 katılımcı ile anket yürütülmüştür. Anket sonuçları SPSS programı yardımıyla kodlanmış, verilerin frekans ve yüzde dağılımları verilerek faktör analizleri ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Elde edilen bulgularda, marka imajı fiziksel ve duygusal bileşenlerinin beyaz eşya satın alma ve kullanım amacı kıstaslarında etkili olduğu ön görülmektedir.
Bu araştırmanın sonuçları, beyaz eşya sektöründe İSO ilk 500 içinde yer alan üç işletmenin markalarının (Arçelik A.Ş.-Arçelik, BSH Grup-Bosch ve Vestel A.Ş.-Vestel) marka imajı stratejilerinde literatürde belirtilen kıstasların hedef odaklı kullanılması sonucunda elde ettikleri başarının önemli göstergelerini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar temelinde yönetsel ve araştırma çıkarımları yapabilmek olanaklı olmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süreyya Karsu Bu kişi benim

Şakir Erdem Bu kişi benim

Furkan Anıl Gür Bu kişi benim

Zeynep Yeliz Ezen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Karsu, S., Erdem, Ş., Gür, F. A., Ezen, Z. Y. (2010). SADAKATE GİDEN YOLDA MARKA İMAJININ DEĞERİ; İSTANBUL VE GAZİANTEP İLLERİNDE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 171-198.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.