ABSTRACT
The present paper, which was carried out in qualitative method, aims at determining perception of teaching career by newly enrolled freshmen of education faculty and their attitudes towards the career. Their perception and attitudes will profile the teachers of the future to certain extend. 16 participants, 7 female and 9 male, were chosen via purposive sampling. A semi-structured interview form, made up of open-ended questions, was used as data collection instrument. Freshmen's perceptions of teaching career, factors directing them to choosing the career, their expectations were reported and the problems in the process were discussed.
Key Words: Teaching Career, Choosing Career, Career Orientation
ÖZ
Bu çalışma eğitim fakültesine yeni başlamış öğretmen aday adaylarının öğretmenlik mesleğine hangi perspektiften baktığını ve mesleğe ilişkin tutumlarını ortaya koymaya çalışan nitel bir araştırmadır. Katılımcıların mesleği algılayışları ve mesleğe ilişkin tutumları geleceğin öğretmen prototipini çıkarmaya yardım edecektir. Araştırmaya, Adıyaman Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümünden kasıtlı örneklemle 7 kız, 9 erkek katılımcı seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış, açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmayla katılımcıların öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri ortaya konulmuş ve sorun oluşturan noktalar tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik, Meslek Seçimi, Yönlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 33 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.