BibTex RIS Kaynak Göster

CONSCIOUSNESS OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY: A COMPARATIVE RESEARCH IN AFYON KOCATAPE UNIVERSITY

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 34, 280 - 299, 01.08.2010

Öz

In this study, which has been conducted so as to identify which factors affecting corporate social responsibility (CSR) perception of the students studying at Afyon Kocatepe University both in Faculty of Economic and Administrative Sciences (FEAS) and Education Faculty (EF) are of higher importance for them, it has been identified to what extent gender, vocational experience and active participation in student societies change their institutional social responsibility perception.
This study has been carried out by means of descriptive scanning method. Frequency, percent, t and one way Anova and Tukey tests have been involved. In accordance with vocational experience, those who have full time jobs have been proved to get higher points showing their responsibility levels. There are differences among the sudents of FEAS and EF when gender and their taking responsibility at clubs are considered.

Kaynakça

  • Anand S. (2007). Essentials of Corporate Governance, John Wiley & Sons,Publication http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780470139813,(Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Asaf S. (2004). Executive Corporate Finance: The Business Of Enhancing Shareholder Value, FT Press, http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780131370296.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Atlığ, N.S. (2006). İş Etiği, Sosyal Sorumluluk ve İlaç Sektöründen Uygulamalar. (YL).Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Bakırtaş, H. (2005). İşletmelerde Sosyal Sorumluluk: Konaklama İşletmelerde Bir Uygulama. (YL). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Berker, B. (2008) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Kurumsal ve Uygulamalı Bir Çalışma. (YL). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • http://www.canaktan.org/yonetim/kurumsal-sosyalsorum/kurumsalsos-anasayfa.htm, (Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Cohen W.A. (2009). Drucker on Leadership:New Lessons from the Father of Modern Management, Jossey-Bass, Pub.,http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780470405000/.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Doane, D. (2004). Social Responsibility: Minnows. Mammoth and Markets.
  • Douglas D. Papadopoulos G.; Boutelle J.(2009). Citizen Engineer: A Handbook for Socially Responsible Engineering, Prentice Hall,Pub. http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780137153602. (Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta (5) Basım, İstanbul:
  • Eren, E. (2000). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Basım. İstanbul:
  • Göztaş, A. Ve Baytekin, E. P. (2009). Sosyal Sorumluluk Kampanyaları İle Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi Türkiye’den Bir Uygulama Örneği: Aygaz “Dikkatli Çocuk” Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası. Journal of Yasar University, 4 (13), 1997-2015.
  • İbişoğlu, A. (2007). Kurumsal sosyal Sorumluluk: Vestel Örneği. (YT). Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Kayalar, M. Ve Özmutaf, N. M. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Yönetişim Kültürü Bağlamında Etkileşim, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 12 (2), 107-119.
  • Kotler, P., Lee N., (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, John Wiley& Sons Inc. New Jersey.
  • Minareci, Y. (2007). Turizm İşletmelerinde Kurumsallaşma ve Sosyal Sorumluluk: Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. (Proje). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Mustafayeva, L. (2007). Sosyal Sorumluluklar İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları ve Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. (YL). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Martin G., Hetrick S., (2006). Corporate Reputations, Branding and People Management: A Strategic Approach to HR, Publisher: Butterworth-Heinemann, ttp://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780750669504.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Özüpek, N. (2004). Kurum İmajında Sosyal Sorumluluk Kurumsal ve Uygulamalı Bir Çalışma. (DT). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Sandy C.,(2008). The New Language of Marketing 2.0: How to Use ANGELS to Energize Your Market, IBM Press, http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780137010325.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Travis,T. G.(2007) The Essential Guide to Going Global, John Wiley & Sons,Pub., http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780471973171/( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Ulu, A.S. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Bir Alan Çalışması.(YL). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Yelkikalan, N. ve Erden S. (2009). Geleceğin Girişimci Ve Yönetici Adayları Olarak İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma: Çomü Biga İibf Örneği, VI. Uluslar arası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi Bildiriler Kitabı, 163-174.

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ:AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİNDE KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 34, 280 - 299, 01.08.2010

Öz

Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi(İİBF) ile Eğitim Fakültesi (EF) öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) algılamalarını etkileyen faktörlerden hangilerine daha çok önem verdiklerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilen çalışmada; cinsiyet, iş tecrübesi ve öğrenci topluluklarında aktif olarak görev alma durumlarının kurumsal sosyal sorumluk algılamalarını ne yönde değiştireceğine ilişkin tespitlerde de bulunulmuştur.
Araştırma betimsel tarama yöntemiyle gerçekleştirlmiş, araştırmada frekans, yüzde, t testi, tek yönlü Anova ve Tukey testi yapılmıştır. Araştırmanın sonunda özellikle iş tecrübesi değişkenine göre tam zamanlı işte çalışanların daha yüksek düzeyde sorumluluk puanlarının aldığı ortaya çıkmıştır. Cinsiyet ve aktif olarak kulüplerde görev alma değişkenlerinde hem İİBF hem de EF'leri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Anand S. (2007). Essentials of Corporate Governance, John Wiley & Sons,Publication http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780470139813,(Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Asaf S. (2004). Executive Corporate Finance: The Business Of Enhancing Shareholder Value, FT Press, http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780131370296.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Atlığ, N.S. (2006). İş Etiği, Sosyal Sorumluluk ve İlaç Sektöründen Uygulamalar. (YL).Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Bakırtaş, H. (2005). İşletmelerde Sosyal Sorumluluk: Konaklama İşletmelerde Bir Uygulama. (YL). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Berker, B. (2008) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Kurumsal ve Uygulamalı Bir Çalışma. (YL). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • http://www.canaktan.org/yonetim/kurumsal-sosyalsorum/kurumsalsos-anasayfa.htm, (Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Cohen W.A. (2009). Drucker on Leadership:New Lessons from the Father of Modern Management, Jossey-Bass, Pub.,http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780470405000/.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Doane, D. (2004). Social Responsibility: Minnows. Mammoth and Markets.
  • Douglas D. Papadopoulos G.; Boutelle J.(2009). Citizen Engineer: A Handbook for Socially Responsible Engineering, Prentice Hall,Pub. http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780137153602. (Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta (5) Basım, İstanbul:
  • Eren, E. (2000). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Basım. İstanbul:
  • Göztaş, A. Ve Baytekin, E. P. (2009). Sosyal Sorumluluk Kampanyaları İle Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi Türkiye’den Bir Uygulama Örneği: Aygaz “Dikkatli Çocuk” Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası. Journal of Yasar University, 4 (13), 1997-2015.
  • İbişoğlu, A. (2007). Kurumsal sosyal Sorumluluk: Vestel Örneği. (YT). Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Kayalar, M. Ve Özmutaf, N. M. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Yönetişim Kültürü Bağlamında Etkileşim, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 12 (2), 107-119.
  • Kotler, P., Lee N., (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, John Wiley& Sons Inc. New Jersey.
  • Minareci, Y. (2007). Turizm İşletmelerinde Kurumsallaşma ve Sosyal Sorumluluk: Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. (Proje). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Mustafayeva, L. (2007). Sosyal Sorumluluklar İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları ve Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. (YL). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Martin G., Hetrick S., (2006). Corporate Reputations, Branding and People Management: A Strategic Approach to HR, Publisher: Butterworth-Heinemann, ttp://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780750669504.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Özüpek, N. (2004). Kurum İmajında Sosyal Sorumluluk Kurumsal ve Uygulamalı Bir Çalışma. (DT). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Sandy C.,(2008). The New Language of Marketing 2.0: How to Use ANGELS to Energize Your Market, IBM Press, http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780137010325.( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Travis,T. G.(2007) The Essential Guide to Going Global, John Wiley & Sons,Pub., http://proquestcombo.safaribooksonline.com/9780471973171/( Erişim Tarihi:10.06.2010)
  • Ulu, A.S. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Bir Alan Çalışması.(YL). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Yelkikalan, N. ve Erden S. (2009). Geleceğin Girişimci Ve Yönetici Adayları Olarak İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma: Çomü Biga İibf Örneği, VI. Uluslar arası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi Bildiriler Kitabı, 163-174.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Hotamışlı Bu kişi benim

Aydan Çağ Bu kişi benim

Asuman Menteşe Bu kişi benim

Emine Yörük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2010
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Hotamışlı, M., Çağ, A., Menteşe, A., Yörük, E. (2010). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ:AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİNDE KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(34), 280-299.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.