BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON THE IMPACT OF SOCIOLOGICAL FACTORS ON CONSUMER SPENDING BEHAVIOR TO BE EXAMINED

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 37, 60 - 77, 01.02.2011

Öz

Abstract
In the modern world where the concept of communication, changes and innovation have become more and more important many companies have begun to focus on consumers. Business strategies and activities are planned according to consumer behavior. Marketing science communicates face to face with people. From this point of view, marketers has to know the consumers better in order to make different more than their competitors and be successful in the market. It is known that the family and reference group and the role and status of the individuals significantly affect buying behavior .
In this study, we seek to explore sociological factors influencing consumer behavior conceptually and their effect on consumer behavior has been analyzed.
Key Words: Consumer, family, reference groups, roles and statues.
In this study, socıologıcal factors of influence consumer behavior investigated theorically and pratical and detemined how they influence on comsumer behavior.

TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE SOSYOLOJİK FAKTÖRLERİN ETKİSİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 37, 60 - 77, 01.02.2011

Öz

Öz
İletişim, değişim ve yenilik kavramlarının öneminin arttığı çağımızda, işletmelerin tüm faaliyetlerinin merkezi tüketici olmuştur. İşletmelerin tüm stratejilerinin ve faaliyetlerinin çıkış noktası insandır. Pazarlama bilimi de insanlarla birebir iletişim halindedir. Bu çerçeveden bakıldığında, pazarlamacılar rakipleri karşısında fark yaratabilmek ve pazarda başarılı olabilmek için faaliyet gösterecekleri pazardaki tüketicileri tanıma zorunluluğu doğmuştur. Aile, örnek alınan yakın çevre veya onlar gibi olmak istenilen kişiler, kişinin toplumdaki rolü ve statüsü kişinin satın alma davranışlarını önemli ölçüde etkiler.
Bu çalışmada, tüketicilere etki eden sosyolojik faktörler kuramsal olarak incelenmiş ve bunların tüketici davranışlarına nasıl etki ettiği analiz edilmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Tüketici, aile, referans grupları, roller ve statüler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yakup Durmaz Bu kişi benim

Reyhan Bahar(oruç) Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Durmaz, Y., & Bahar(oruç), R. (2011). TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE SOSYOLOJİK FAKTÖRLERİN ETKİSİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 60-77.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.