BibTex RIS Kaynak Göster

PREDICTING PRIMARY SCHOOL STUDENTS' NATIONAL LEVEL ASSESSMENT TEST SCORES FROM PARENTAL INVOLVEMENT AND ATTITUDES TOWARDS SCHOOL

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 38, 114 - 135, 01.03.2011

Öz

Abstract
The study was conducted to predict primary school students' national level assessment test scores from parental involvement and attitudes towards school. Another purpose of the study was to determine gender effects on the national level assesment test. Data were gathered from 441 families whose children were attending seventh and eighth grades in five different primary scools in Çayeli District. Two different scales, parental involvement scale and school attitudes scale (Can, 2008), were used as data gathering instrument. Study results revealed that the level assessment test scores of the girls were significantly higher than boys' test scores. The results also indicated that primary students's national level assesment were predicted significantly by parental involvement and attitudes towards school.
Key words: National level assessment test, school attitudes, parental involvement, family-school relationship.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) PUANLARININ VELİLERİN OKUL TUTUMU VE EĞİTİME KATILIM DÜZEYLERİNDEN KESTİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 38, 114 - 135, 01.03.2011

Öz

Bu araştırmada ilköğretim öğrencilerinin seviye belirleme sınavlarında (SBS) almış oldukları puanlar velilerinin okul tutumu ve eğitime katılım puanlarından kestirilmesi, ayrıca SBS puanlarının öğrencilerin cinsiyetlerine bağlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri, Çayeli (Rize) ilçe merkezinde yer alan beş ilköğretim okulunun yedinci ve sekizinci sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 441 öğrenci velisinden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Can (2008) tarafından geliştirilmiş olan Veli Katılım Ölçeği ve Okula İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda, kız öğrencilerin SBS puanlarının erkek öğrencilerin SBS puanlarından istatistiksel olarak daha yüksek olduğu; öğrencilerin SBS puanlarının istatistiksel olarak velilerin okul tutumu ve eğitime katılım puanlarından kestirilebildiği gözlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemalettin İpek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA İpek, C. (2011). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) PUANLARININ VELİLERİN OKUL TUTUMU VE EĞİTİME KATILIM DÜZEYLERİNDEN KESTİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(38), 114-135.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.