The purpose of this research is to investigate the guidance level that senior teacher provide for student teachers at the schools in the process of the course of teaching practice. The course of the teaching practice aimed to get student teachers aquinted with the teaching profession by putting theoretical knowledge provided at university into practice. The views of 99 student teachers that are still having graduation at different branches of the faculty of technical education in the University of Düzce. As a result of the descriptive and content analyses of qualitative method, 7 basic theme appeared and they were interpreted, compared and concluded by similar research findings in literature.
Bu çalışmada uygulama öğretmenlerinin ortaöğretim kurumlarında uygulamaya katılan öğretmen adaylarına rehberlik etme düzeyleri araştırılmaktadır. Öğretmenlik uygulaması dersi, öğretmen adaylarının teorik olarak öğrendikleri bilgileri uygulamaya dönüştürerek öğretmenlik mesleğini tanımalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla 2010 Yılında Düzce Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar, Elektrik, Makine, Mobilya ve Dekorasyon ve Yapı Öğretmenliği Bölümleri 4. sınıf 99 öğrencinin görüşlerinden yararlanılmıştır. Eğitim derslerini tamamlamış ve uygulamadan başarılı olmuş öğrencilere uygulama öğretmenlerine ilişkin yarı yapılandırılmış açık uçlu sorular yöneltilmiş ve gönüllü olanların cevaplamaları istenmiştir. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuş, sonucunda 7 tema ortaya çıkmıştır. Bulgular yüzde ve frekans değerleri açısından tablolarla ifade edilmiş, literatürdeki benzer araştırmalarla karşılaştırılarak tartışma ve sonuç bölümünde yorumlanmıştır.
Öğretmen adayı Uygulama öğretmeni Rehberlik Öğretmenlik uygulaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 39 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.