Cohesion has always been a major component of academic writing. One common problem with non-native student writers' academic writing is the lack of cohesion due to the inadequate and inappropriate use of discourse markers (DMs), which are the essential elements of cohesion. Studies (e.g. Granger, 1998; Li & Schmitt, 2009) have shown that since non-native student writers lack a deep and wide knowledge of DMs, they overuse a limited set of DMs which they know well. This, in turn, causes their writing feel non-native. Whether explicit instruction (EI) or incidental acquisition (IA) is more effective on DM acquisition has not been totally researched yet. This small scale experimental and exploratory study sets out to find out whether a combination of the two paves the way to effective acquisition and retention of DMs in six freshman English majors. Results indicate that a combination of EI and IA lead to significant enhancement in the quantity and variety of DM use but not in accuracy.
Akademik yazı alanında dilbilgisel doğruluk kadar akıcılık ve tutarlılık da her zaman önemli bir bileşen olagelmiştir. Ana dili İngilizce olmayan öğrencilerin yaşadıkları önemli bir problem, akıcılığın ve tutarlılığın önemli temellerinden var sayılan "söylem belirteçlerinin" (SB) yetersiz ve yanlış kullanımına bağlı olarak yazılarında akıcılık ve bütünlük eksikleri görülmesidir. Çalışmalar ana dili İngilizce olmayan öğrencilerin derin ve geniş bir SB bilgisine sahip olmadıklarını ve dolayısıyla özellikle iyi bildikleri sınırlı sayıdaki SB'leri yazılarında aşırı sıklıkla kullandıklarını göstermiştir. Bu da sonuç olarak yazılarının doğallığını engellemektedir. SB öğreniminde "doğrudan öğretim"in mi yoksa "dolaylı edinim"in mi daha etkili olduğu henüz tam olarak araştırılmamıştır. Bu küçük ölçekli deneysel ve betimleyici çalışma, altı İngilizce bölümü öğrencisine uygulanan bir karma "doğrudan öğretim" ve "dolaylı edinim" metodunun etkili bir SB edinimine yol açıp açmadığını araştırmaktadır. Sonuçlar, bu metodun SB kullanım sayısını ve çeşitliliğini istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde artırırken doğru kullanımda anlamlı bir farka yol açmadığını göstermektedir.
söylem belirteçleri akademik yazı akıcılık doğrudan öğretim dolaylı edinim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 40 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.