The purpose of this study was to investigate teacher candidates' perceptions about how to teach and assess fluent reading. To this end, the data was collected from 180 candidates by using a survey consisting of 5 open-ended questions. The data was analyzed by using qualitative techniques and frequency analysis. Most of the teacher candidates believed that fluent reading should be done by considering spelling and punctuation, and the process should result in comprehension. The results also showed that being a model was the most indicated item in the sections as how to teach fluent reading and the competencies expected from the classroom teachers. Most of the candidates favored single assessment technique in assessing fluent reading. These techniques were running records, counting speed and correct reading rate, assessing comprehension by using questions, and assessing the euphony of reading.
Key Words: Fluent reading, teacher candidates, perceptions and opinions
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının, akıcı okumanın nasıl öğretileceği ve değerlendirileceği ile ilgili algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 180 sınıf öğretmeni adayından 5 adet açık uçlu sorudan oluşan anketler yardımıyla veriler toplanmıştır. Anketler nitel olarak analiz edilmiş ve bazı sorular frekans analizi ile cevaplanmaya çalışılmıştır. Sonuçlar, en fazla sayıda öğretmen adayının akıcı okumayı, imla ve noktalama kurallarına dikkat ederek yapılan ve anlama ile sonuçlanan bir süreç olarak gördüğünü ortaya çıkarmıştır. Öğrenciler için model olma davranışının, akıcı okumanın öğretiminde ve öğretmenlerden beklenen yeterliklerde katılımcılar tarafından en fazla yazılan ifadeler olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunluğu akıcı okumanın değerlendirilmesinde yanlış analizi envanterinin kullanılması, hız ve doğru okuma oranının hesaplanması, anlamayı ölçen soru-cevap yönteminin kullanılması ve sesli okumaların kulağa hoş gelme düzeyinin tespiti şeklinde sadece bir yöntemi esas alan değerlendirmelerin uygun olduğunu belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Akıcı okuma, öğretmen adayları, algı ve görüşler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 40 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.