Absract
This research deals with the purpose of evaluating the Social Sciences Lesson's curriculum of the teacher's opinions and the evaluation of these comments. For this reason, teacher' sight questionnaire that exists from three parts thirteen questions and twenty seven parts according to the likert type has been carried out and was applied to two hundred teachers working in Muğla and in the towns of it. As a conclusion, it's been found that teachers haven't taken enough courses as a result they use a mixture of traditional and alternative measurements and evaluation tools. Most of the teachers have problems with the application of alternative measurement tools and still face some problems with the evaluation part.
Key Words: social sciences lesson's teaching program, assessment and evaluation, traditional assessment and evaluation, alternative assessment and evaluation.
Bu araştırma 2005-2006 yılında uygulanmaya başlanan, (1,2,3. Sınıf) hayat bilgisi dersi öğretim programının değerlendirme öğesine yönelik öğretmen görüşlerini saptamayı ve bu bulgular ışığında da programı değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle 3 bölüm, 13 soru ve 27 maddeden oluşan ve üçlü likert tipine uygun olarak hazırlanan öğretmen görüşleri anketi, Muğla merkez ve ilçelerinde görev yapan 200 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin değerlendirme süreci ile ilgili yeterince hizmet içi eğitim alamadıkları, geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme araçlarını harmanlayarak kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin, büyük bir çoğunluğunun alternatif ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme boyutunda hala bazı sıkıntılar yaşadıkları ortaya çıkmıştır.
Hayat bilgisi dersi öğretim programı geleneksel ölçme ve değerlendirme alternatif ölçme ve değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 40 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.