BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF ASSESSMENT ASPECTS OF SOCIAL SCIENCES LESSON'S TEACHING PROGRAM ON THE OPINIONS OF CLASSROOM TEACHERS

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 40, 59 - 68, 01.05.2012

Öz

Absract
This research deals with the purpose of evaluating the Social Sciences Lesson's curriculum of the teacher's opinions and the evaluation of these comments. For this reason, teacher' sight questionnaire that exists from three parts thirteen questions and twenty seven parts according to the likert type has been carried out and was applied to two hundred teachers working in Muğla and in the towns of it. As a conclusion, it's been found that teachers haven't taken enough courses as a result they use a mixture of traditional and alternative measurements and evaluation tools. Most of the teachers have problems with the application of alternative measurement tools and still face some problems with the evaluation part.
Key Words: social sciences lesson's teaching program, assessment and evaluation, traditional assessment and evaluation, alternative assessment and evaluation.

Kaynakça

  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Osman Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Algan, S. (2008). İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi programının ölçme ve değerlendirme öğesinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, İlköğretim Ana Bilim Dalı.
  • Anıl, D. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, 44-61
  • Arda, D. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programı ekseninde ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlik ve görüşlerinin incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Belet, Ş. (1999). İlköğretim kurumlarında uygulanan hayat bilgisi programının değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Candur, F. (2007). Öğretmenlerin fen ve teknoloji öğretimi, kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve bu yöntemlerin öğretim sürecindeki önemi hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve besinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi, nitel bir çalışma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Bahar, 5 (2), 221-254
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2008). Hayat bilgisi öğretimi ve programı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek lisans Tezi, Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2004). İlköğretim hayat bilgisi dersi (1., 2., 3. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Aksam Sanat Okulu Matbaası.
  • Ornstein, A.C ve Hunkins, F. P. ( 1998). Curriculum : Foundation, Principles and Issues. Boston: Allyn and Bacon.
  • Parmaksız, R. (2004). Aktif öğrenme ve alternatif değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilirliği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Z.K.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2009). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tekin, H. (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Yargı Yayınları.
  • Yıldırım, F. ve Öztürk, B. K. ( 2009). Türkçe dersi öğretim programının ölçme ve değerlendirme öğesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.3,( 37), 92-108.

HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRME ÖĞESİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 40, 59 - 68, 01.05.2012

Öz

Bu araştırma 2005-2006 yılında uygulanmaya başlanan, (1,2,3. Sınıf) hayat bilgisi dersi öğretim programının değerlendirme öğesine yönelik öğretmen görüşlerini saptamayı ve bu bulgular ışığında da programı değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle 3 bölüm, 13 soru ve 27 maddeden oluşan ve üçlü likert tipine uygun olarak hazırlanan öğretmen görüşleri anketi, Muğla merkez ve ilçelerinde görev yapan 200 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin değerlendirme süreci ile ilgili yeterince hizmet içi eğitim alamadıkları, geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme araçlarını harmanlayarak kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin, büyük bir çoğunluğunun alternatif ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme boyutunda hala bazı sıkıntılar yaşadıkları ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Osman Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Algan, S. (2008). İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi programının ölçme ve değerlendirme öğesinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, İlköğretim Ana Bilim Dalı.
  • Anıl, D. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, 44-61
  • Arda, D. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programı ekseninde ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlik ve görüşlerinin incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Belet, Ş. (1999). İlköğretim kurumlarında uygulanan hayat bilgisi programının değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Candur, F. (2007). Öğretmenlerin fen ve teknoloji öğretimi, kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve bu yöntemlerin öğretim sürecindeki önemi hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve besinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi, nitel bir çalışma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Bahar, 5 (2), 221-254
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2008). Hayat bilgisi öğretimi ve programı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek lisans Tezi, Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2004). İlköğretim hayat bilgisi dersi (1., 2., 3. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Aksam Sanat Okulu Matbaası.
  • Ornstein, A.C ve Hunkins, F. P. ( 1998). Curriculum : Foundation, Principles and Issues. Boston: Allyn and Bacon.
  • Parmaksız, R. (2004). Aktif öğrenme ve alternatif değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilirliği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Z.K.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2009). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tekin, H. (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Yargı Yayınları.
  • Yıldırım, F. ve Öztürk, B. K. ( 2009). Türkçe dersi öğretim programının ölçme ve değerlendirme öğesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.3,( 37), 92-108.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muteber Gümüş Bu kişi benim

Necdet Aykaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Gümüş, M., & Aykaç, N. (2012). HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRME ÖĞESİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 59-68.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.