Abstract
In this study; the validity and reliability results of a student satisfaction questionnaire on a blended learning environment which combines e-learning and face to face learning is presented. The structural equation model of the questionnaire was designed on three factors: Perceived usability of learner interface, Perceived usefulness of E-content and course structure and Instructor support. The questionnaire was applied to 1058 students. After performing the extreme value analysis, the analysises was done on 760 data. The content validity and confirmatory factor analysis were used for validity. Cronbach Alpha coefficients were used for reliability of the questionnaire. Item total correlations and t-tests among high27% group and low27% group was used for item discrimination. The results of the study showed that that questionnaire is valid and reliable, and it would be used to determine student satisfaction on blended learning environments.
Keywords: Blended learning, Student satisfaction, Confirmatory factor analysis.
Öz
Bu çalışmada, e-öğrenme'nin yüz-yüze öğrenme ile desteklendiği harmanlanmış öğrenme ortamlarında, öğrenci memnuniyetini belirlemeye yönelik bir ölçeğin geçerlik ve güvenirlik sonuçları sunulmaktadır. Ölçeğin yapısal eşitlik modeli üç ana faktör üzerinde kurgulanmıştır: öğrenme arayüzünün algılanan kullanılabilirliği, e-içerik ve ders yapısına ilişkin algılanan yararlık ve öğretim elemanı desteği. Araç, 1058 öğrenciye uygulanmış olmakla birlikte, geçersiz olan ve uç değerlerin elenmesi ile analizler 760 anket verisi üzerinden yapılmıştır. Ölçeğin geçerliğinde kapsam geçerliği ve yapı geçerliği için doğrulayıcı faktör analizi, güvenirlik için Cronbach Alpha katsayıları kullanılmıştır. Madde ayırt ediciliği için ise madde toplam korelasyonları ve alt%27-üst%27'lik grupların puanlarının karşılaştırılmasına ilişkin t-testleri kullanılmıştır. Çalışma sonucuna göre harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğrenci memnuniyetini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Harmanlanmış öğrenme, Öğrenci memnuniyeti, Doğrulayıcı faktör analizi.
Harmanlanmış öğrenme Öğrenci memnuniyeti Doğrulayıcı faktör analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 40 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.