Abstraction process for coordinate system of two sixth grade students, one of whose is known to be successful and the other of whose is not successful for the mathematics education, has been studied in this research. The application has principally been prepared in a form to allow to distinguish four different cognitive actions for the RBC+C model (recognising, building-with, construction and consolidation) of these problems. These problems, which have been prepared, have been applied in the group that has constituted two students. The video recordings have been studied for the analysis of the data. In consequence of studies, it has been understood that the students can recognise some of the preliminary information, which is required for the students in order to construct the coordinate system but they have some difficulties about horizontal and vertical axis information. Because of that, there is still need to new studies to prove that these students have constructed the coordinate system.
Key Words: Abstraction, RBC+C Abstraction Model, Directional Information, Starting Point Information, Horizontal and Vertical Axis Information, Coordinate System.
Bu araştırmada, matematik eğitiminde biri oldukça başarılı diğeri ise düşük başarılı olan iki altıncı sınıf öğrencisinin koordinat sistemini soyutlama süreci incelenmiştir. İki farklı uygulama problemi RBC+C modelinin kapsadığı dört farklı bilişsel eylemi (tanıma, kullanma, oluşturma ve pekiştirme) ortaya çıkaracak tarzda hazırlanmış ve bu iki öğrencinin oluşturduğu öğrenci grubunda uygulanmıştır. Verilerin analizi esnasında uygulamalarda kullanılan çalışma kâğıtları ile kaydedilen video kayıtları incelenmiştir. Örnek olay çalışması şeklinde gerçekleştirilen uygulamalara ilişkin incelemeler sonucunda, öğrencilerin koordinat sistemini oluşturmaları için gerekli ön bilgilerin bir kısmını tanıyıp kullanabildikleri anlaşılmış fakat yatay ve dikey eksen bilgisini oluşturmakla birlikte tanıyıp kullanmada zorlukları olduğu görülmüştür. Bu nedenle, bu öğrencilerin koordinat sistemini oluşturduklarının ifade edilebilmesi için yeni uygulamalara ihtiyaç bulunmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Soyutlama, RBC+C Soyutlama Modeli, Yön Bilgisi, Başlangıç Noktası Bilgisi, Yatay ve Dikey Eksen Bilgisi, Koordinat Sistemi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 41 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.