The aim of the study was to analyze the perceptions of elementary classroom teacher candidates regarding the concepts of "science and technology lesson" via metaphors. The sample of the study consisted of a total of 108 freshman teacher candidates, studying at Ahi Evran University Faculty of Education, Elementary Education Department, Division of Elementary classroom Education in 2010-2011 academic year.
The data for the study were collected by having the students complete the sentences "Science and technology lesson is like
, because
", The data obtained were analyzed and interpreted using content analysis technique. Total 108 metaphors were obtained from teacher candidates and 94 metaphors they told were valid. The metaphors were grouped into six main categories in terms of meaning they have. In this regard, the results revealed that 21 teacher candidates used negative statements, 6 teacher candidates used positive statements and 67 teacher candidates used neutral statements.
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersine ilişkin düşüncelerini metaforlar yoluyla betimlemektir. Çalışma nitel araştırma tekniğinde olup, örneklemini Ahi Evran Üniversitesi sınıf öğretmenliği A.B.D. 3. sınıf öğrencilerinden oluşan 108 kişi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına "Fen ve teknoloji dersi
.. ya benzer çünkü
" ifadesini doldurmaları istenmiş ve elde edilen cevaplar içeriz analizi yapılarak kategorize edilmiştir.
Öğretmen adaylarından her biri birer tane olmak üzere konuya ilişkin 108 adet metafor elde edilmiş, 94'ü geçerli sayılmıştır. Elde edilen metaforlar içerdikleri anlam bakımından 6 üst kategoride toplanmıştır. Çalışmanın bulguları ışığında öğretmen adaylarının 21'i olumsuz, 6'sı olumlu, 67'si ise içerik olark nötr ifadelerde bulunmuşlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 41 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.