BibTex RIS Kaynak Göster

RESOLUTIONS OF FULL-DIMINISHED LEADING - TONE SEVENTH CHORD

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 41, 245 - 252, 01.06.2012

Öz

The full-diminished leading-tone seventh chord (d.VII7) is the most effective chord in constituting the tonal system. Every voice constituting the d.VII7 chord could function as a root of the chord because of minor 3rds contained. In that case, the enharmonic equivalents of the chord arise and the function of the chord changes as well. The chord could be resolved into all tones because of this feature. The d.VII7 chord is the only chord that all tones could be obtained from its resolution. Therefore, the d.VII7 chord is the most comprehensive and universal chord in tonal harmony.

Key words: Fully-diminished leading-tone seventh chord, chord resolution.

Kaynakça

  • АЛЕКСЕЕВ, Б. "Задачи по гармонии" Издательство Музыка · Москва – 1976.
  • BAĞÇECİ, S. Ercan “İkincil Yedili Akorların Çözümleri” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Güz-2011, Cilt:10, Sayı:38.
  • BAKİHANOVA, Zarife “Armoni” Bilkent Üniversitesi, birinci basım. Ankara, 2003.
  • МАКСИМОВ, С. E. “Упражнения по гармонии на фортепиано” Часть I, Москва, 1957. БАҒЫРОВ, Н. Һ. "Һармонија дәрслији" Маариф нәшријјаты, Бакы-1989.
  • ДУБОВСКИЙ, И., ЕВСЕЕВ, С., СПОСОБИН, И., СОКОЛОВ, В. "Учебник Гармонии" Издательство Музыка · Москва – 1965.

EKSİLTİLMİŞ YEDİNCİ DERECE YEDİLİ AKORUNUN ÇÖZÜMLERİ

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 41, 245 - 252, 01.06.2012

Öz

e.VII7 akoru tonal sistemin oluşumunda en etkili akordur. Bünyesinde barındırdığı k3'lerden (k3 + k3 + k3) dolayı e.VII7'li akorunu oluşturan her ses akorun birlisi olarak da işlev görebilir. Bu durumda akorun enarmonikleri oluşmakla birlikte fonksiyonu da değişir. e.VII7'li akorunun bu özelliğinden dolayı tonal müzikteki tüm tonlara (12 majör, 12 minör ton olmak üzere toplam 24 ton) çözülebilir. e.VII7'li, çözümünde tüm tonların elde edilebileceği tek akordur. Bu nedenle e.VII7'li tonal armonide dolayısıyla tonal müzikte en kapsamlı, en üniversal akordur.

Anahtar kelimeler: Eksiltilmiş yedinci derece yedili akoru, akor çözümü.

Kaynakça

  • АЛЕКСЕЕВ, Б. "Задачи по гармонии" Издательство Музыка · Москва – 1976.
  • BAĞÇECİ, S. Ercan “İkincil Yedili Akorların Çözümleri” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Güz-2011, Cilt:10, Sayı:38.
  • BAKİHANOVA, Zarife “Armoni” Bilkent Üniversitesi, birinci basım. Ankara, 2003.
  • МАКСИМОВ, С. E. “Упражнения по гармонии на фортепиано” Часть I, Москва, 1957. БАҒЫРОВ, Н. Һ. "Һармонија дәрслији" Маариф нәшријјаты, Бакы-1989.
  • ДУБОВСКИЙ, И., ЕВСЕЕВ, С., СПОСОБИН, И., СОКОЛОВ, В. "Учебник Гармонии" Издательство Музыка · Москва – 1965.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

S. Ercan Bağçeci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Bağçeci, S. E. (2012). EKSİLTİLMİŞ YEDİNCİ DERECE YEDİLİ AKORUNUN ÇÖZÜMLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 245-252.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.