Abstract
The purpose of the present research is to determine elementary and secondary education teachers' constructivist learning environment management skills level. In this research, the survey model was used. The research population consists of 4778 elementary and high school teachers who work in central district of Şanlıurfa. The sample of this study consists of 431 elementary and secondary education teachers. Personal information form and "Scale of Constructivist Learning Environment Management Skills (SCLEMS)" which was developed by Yıldırım (2012) were utilized to collect data. Arithmetic mean, standard deviation, independent samples t-test, ANOVA, and Welch test techniques were used for the statistical analysis of the data. The findings show that elementary and secondary education teachers' constructivist learning environment management skills level was successful.
Key Words: Constructivism, constructivist learning environment, constructivist learning environment management skill.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ve lise öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin ne düzeyde olduğunun belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Şanlıurfa il merkezindeki 4778 ilköğretim ve lise öğretmeni araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 431 ilköğretim ve lise öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, kişisel bilgi formu ve Yıldırım tarafından geliştirilen "Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Yönetme Becerileri Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklemler t testi, ANOVA ve Welch testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, ilköğretim ve lise öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacılık, yapılandırmacı öğrenme ortamı, yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerisi.
Yapılandırmacılık yapılandırmacı öğrenme ortamı yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 42 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.