People have a different color, language, social status and a matter of course, is extremely capabilities. Even beyond being, of course, all these differences in the size and unity of God reveals. But that is not normal and, of course, slamming or instrument boasting is done for these differences.
In fact, each in its own sort of "discrimination" may be deemed material at the beginning of discrimination "racism", "regionalism / tribalism", "sectarianism", "peasant (Cu) luxury / urban (ci) ness", "grupçuluk / fırkacılık" and so on. means understanding and approaches.
For example, Muslims Fitrat and structures in accordance with the different forces of the army, just as-if-different communities is a social reality that is quite natural to continue the service. In fact, of course, these communities can not be something to pay tefevvuk different service areas. But, unfortunately, in some sectors the emergence of the movements impulsive and sometimes hurtful, a team is able to disturb the healthy heart and conscience.
All of these diseases, treatment of the brotherhood of Islam and human thinking to interpret the occurrence should be noted that a strong and deep.
İnsanların farklı renk, dil, sosyal statü ve kabiliyetlerde olması son derece tabii bir husustur. Hatta tabii olmaktan da öte, bütün bu farklılıklar Allah'ın büyüklüğünü ve birliğini ortaya koymaktadır. Ancak normal ve tabii olmayan şudur ki, bu farklılıkların övünme ya da dövünme aracı yapılmasıdır.
Aslında her biri kendi çapında bir nevi "ayrımcılık" sayılabilecek bu ayrımcılık malzemelerinin başında "ırkçılık", "bölgecilik/aşiretçilik", "mezhepçilik", "köylü(cü)lük/şehirli(ci)lik", "grupçuluk/fırkacılık" vb. anlayış ve yaklaşımlar gelir.
Örneğin; Müslümanların fıtrat ve yapılarına uygun bir şekilde tıpkı ordunun farklı kuvvetleri gibi- değişik topluluklar halinde hizmet sürdürmeleri son derece doğal bir sosyal realitedir. Hatta bu toplulukların farklı hizmet alanlarında tefevvuk etmeleri kadar tabiî bir şey olamaz. Fakat, maalesef bazen yaralayıcı bir takım fevri hareketlerin bazı kesimlerden zuhuru sağlıklı kalb ve vicdanı rahatsız edebilmektedir.
Bütün bu hastalıkların tedavisi İslam ve insan kardeşliğini derin ve sağlam bir biçimde yorumlayıp düşünmekten geçtiği unutulmamalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 42 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.